El digital dels que votaran #SíSí. N. 3868. Dijous, 14 de desembre de 2017 01:10 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El món també es fa ressò de la imputació de Mas

La premsa internacional també explica la maniobra que prepara l’Estat amb la reforma exprés del TC

Comentaris 24  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

La imputació d’Artur Mas també ha donat la volta al món en un temps rècord. Si bé diumenge la premsa internacional es feia ressò del resultat electoral explicant la victòria independentista, ara expliquen la reacció i el ‘diàleg’ de l’Estat al 27S. Mitjans britànics, francesos, italians, polonesos, grecs, suecs, alemanys, portuguesos, i també de fora de la Unió Europea han parlat de la decisió judicial contra el president català en les versions digitals de manera molt ràpida. La internacionalització del procés continua. 










Comparteix
   


Etiquetes
Aquest és només un recull dels articles publicats arreu del món: 

- ‘The Telegraph’ (Regne Unit): “El president català Artur Mas acusat de celebrar un referèndum il·legal”. El rotatiu relaciona la notícia amb l’anunci del PP de donar poders al TC per suspendre càrrecs públics mitjançant una reforma exprés.

-  ‘Le Figaro’ (França): “Artur Mas, convocat [per la justícia] per “desobediència civil”. El diari recorda que la imputació arriba només uns dies després de la victòria independentista.

-  ‘Sydsvenskan’ (Suècia): “Els resultats [del 9N ] van estimular Mas a continuar amb el procés d’independència”. També diu que la conseqüència de la consulta va ser la convocatòria del 9N, “on les forces independentistes van guanyar la majoria absoluta al Parlament”

- ‘Der Spiegel’ (Alemanya): “Després del plebiscit, la justícia espanyola investiga el cap de l’executiu català Mas”. El prestigiós diari destaca que “la seva coalició Junts pel Sí acaba de guanyar les eleccions” i explica tota la pugna entre els dos territoris prèvia al 9N.

- ‘La Repubblica’ (Itàlia): “El partit [de Mas]: persecució política”.

- ‘Público’ (Portugal): “Mas, cridat a declarar per la consulta independentista de 2014”.  

- ‘Banking News’ (Grècia): “La investigació determinarà si Mas és culpable de desobediència civil, malversació de fons públics i abús de poder”.

- ‘Tvn24’ (Polònia): “Diumenge guanya les eleccions, dimarts imputat”. El mitjà polonès recorda que el fiscal general de l’Estat que es va querellar, Torres-Dulce, va dimitir un mes després de fer efectiva la querella.

- Versió turca de ‘Euronews’ (Turquia): “A Catalunya, la regió de l’est d’Espanya, van guanyar les eleccions els partidaris de la independència i ara Espanya remou les aigües”

-  ‘Radio Canada’ (Canadà): “El dirigent català s’arrisca a ser inhabilitat per exercir la funció pública”.

- ‘Noticiero Venevisión (Veneçuela): “Citen el president català Artur Mas per convocar consulta “il·legal” independentista”.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#24
30 de setembre de 2015, 23.10 h

Això de "ha donat la volta" és ininteŀligible.
Suposem que vol dir "ha fet la volta al món"


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
30 de setembre de 2015, 19.46 h

#20

Querido NAZI,

Los tribunales de TODO el mundo estan abiertos para vuestras supuestas cuitas.

Por si acaso no lo sabes, se extraviaron TEMPORALMENTE 30 votos del Consulado de Milan que fueron recuperados posteriormente.

Los votos de los COnsulados del resto de Italia fueron contabilizados con normalidad desde el primer momento.

LA VERDAD TE HARA LIBRE O UN POCO MENOS TONTO


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
Joui Triviani fletxa La Guingueta
30 de setembre de 2015, 11.54 h

Quina vergonya ser espanyol.....mare meva......


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
30 de setembre de 2015, 11.36 h

EL GOVERN DEL REGNE D'ESPANYA, INSISTEIX AMB LA SEVA INIQUITAT MORAL. A MÉS DE BRUTALMENT ABSOLUTISTES, COM AL LLARG DE LA HISTÒRIA FINS ARRIBAR A VESSAR SANG CATALANA, SÓN GROTESCAMENT RIDÍCULS


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
mreguant fletxa soses
30 de setembre de 2015, 09.38 h

Publicitem a l´estranger la desaparició dels vots a Itàlia !!!!

I vigilem les possibles manipulacions en els altres consulats. Seria ben estrany que només s´haguessin aferrat a un de sol. Hi hauria alguna manera de comprovar-ho ?
EL GOVERN ESPAÑOL ha donat moltes mostres de que NO ÉS DE FIAR !!!! Valdria la pena d´assegurar-nos que no hi ha cap més anomalia !!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Synera fletxa Barcelona
30 de setembre de 2015, 07.10 h

#18 TOTS CONTRA UNA JUSTICIA POLÍTICA

TOTS CONTRA UNA POLICIA POLÍTICA

TOTS CONTRA UN ESTAT DISCRIMINATORI IBASSESSI DE POBLES I CULTURES

EXPOLSEM JA A ESPANYA DE CAT

FORA!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
30 de setembre de 2015, 03.11 h

Europa no entén que s'imputi un President per posar urnes però comença a comprendre que Espanya no és un Estat de Dret.

15 Octubre mobilitzem-nos per Democràcia, per Catalunya!


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
30 de setembre de 2015, 01.04 h

En un país mínimamente decente cualquier demócrata saldría en defensa de alguien que ha sido imputado por poner las urnas. Pero ni así.


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
PROU!! fletxa CATALUNYA
30 de setembre de 2015, 00.25 h

Tots com un sol home darrere del president! VISCA CATALUNYA LLIURE///*//


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
29 de setembre de 2015, 23.37 h






#14 Mico carpetovetònic: què tal les teves "pre-guerras C I V I L I S T A S " ?




HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH ! ! ! ! ! !