El digital dels que votaran #SíSí. N. 3814. Divendres, 20 d'octubre de 2017 23:28 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El NY Times es fa ressò de l'escandalosa “manca d’objectivitat” dels mitjans espanyols

El prestigiós rotatiu nord-americà explica que hi ha preocupació perquè els principals diaris de l’Estat estan supeditats als creditors i el govern i tenen menys independència

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 11 vots )
carregant Carregant

El New York Times explica en la portada internacional d’avui la preocupació creixent per la “manca d’objectivitat” dels mitjans de comunicació espanyols. El rotatiu nord-americà es fa ressò d’un informe d’un grup d’organitzacions internacionals per la llibertat de premsa que alerta del control que el govern de l’Estat i els creditors exerceixen sobre els mitjans, en especial els diaris en paper i RTVE, que està coartant precisament la llibertat de premsa. 

Baixada de pantalons per sobreviure econòmicament

L’article del prestigiós diari explica que “molta gent d’aquesta indústria diu que la combinació entre les pressions financeres i del govern ha mitigat la capacitat dels mitjans per cobrir els interessos entre les grans empreses i els polítics”. A més, el rotatiu també publica l’explicació que el periodista Miguel Ángel Aguilar dóna per aquesta ‘baixada de pantalons’: “Els diaris estan a les mans dels creditors i dels govern, que ha ajudat a convèncer els creditors a mantenir els diaris vius i no asfixiar-los dels seus deutes”.

Inversions fallides en els anys del 'boom'

L’origen d’aquesta situació, segons el The New York Times, és el monumental deute amb els bancs que van contreure moltes capçaleres amb inversions fallides que es van tirar endavant en l’època del ‘boom’. “La situació de dependència ha fet mol mal a la credibilitat dels mitjans en aquest país”, diu l’article, i destaca el cessament dels directors d’El País, El Mundo i La Vanguardia en aquests últims dos anys. A més, també menciona la polèmica llei que Mariano Rajoy va introduir el 2012, que permet a l’executiu espanyol escollir el cap de RTVE sense el consentiment de les altres formacions. L'informe del qual parla el diari és una publicació conjunta de l'International Press Institute, el Comitè per a la Protecció dels Periodistes, la Federació Europea de Periodistes i la Plataforma en Defensa de la Llibertat de Premsa. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
Joui Triviani fletxa La Guingueta
7 de novembre de 2015, 10.20 h

Els mitjans de comunicació espanyols estan al servei del govern de torn, no estranya doncs que aquest prestigiós diari ho denuncii, us heu fixat que la majoria de participants en contra de l' independència de Catalunya son castellanoparlants?? nois i noies mal adaptats a Catalunya i que han fracassat en els seus estudis, plens d'odi i que reneguen de la terra que els ha acollit, solen insultar i cridar molt per tal de fer-se notar, mal educats com pocs i probablement a casa seva amenaçant e... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Tecnicament Catalunya es una colonia d´Espanya perque: fletxa 1. ens espolien economicament 2. ens humilien 3. ens prohibeixen la nostra llengua amb l´excusa del bilinguisme 4. ens diuen nazis
6 de novembre de 2015, 20.52 h

#11 ets un cagarro


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
6 de novembre de 2015, 19.41 h

MARCA CONVERGENCIA

Un ex diputado de CDC es condenado a nueve años y medio de inhabilitación por soborno y prevaricación

Xavier Crespo, ex diputado de CDC en el Parlament, ha sido condenado por el Tribunal Superior de Justicia de Cataluña a nueve años y medio de inhabilitación por los cargos de soborno y prevaricación. La sala entiende que favoreció a un empresario ruso por la construcción de un complejo urbanístico que no se llegó a realizar.

http://okdiario.com/espana/cataluna/u... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
6 de novembre de 2015, 18.43 h

#8

BIEN................................. TOT EL GRUP GODÓ..................


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
6 de novembre de 2015, 18.43 h

#8

BIEN................................. TOT EL GRUP GODÓ..................


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Lluis C fletxa Banyoles
6 de novembre de 2015, 17.06 h

#7 Saps la única cosa que et dirà?
Doncs que La Vanguardia marxarà de Barcelona i anirà a Madrid...


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
|| || ★ || || Marxem! MARXEM ! ! . . . deixem-los sols amb la seva MISÈRIA || || ★ || || fletxa || || ★ || || No es mereixen ni tan sols la nostra COMPASSIÓ || || ★ || ||
6 de novembre de 2015, 16.52 h



#5 Eh !! . . . bejota, què ens dius de nou?
. . .


PATAiotes PATATAioteton kai panta PAPANATAiotes?



huah huah huAH HUAH HUAAH HUUAAH HHUUUAAAHH ! ! ! !




(l'explicació és al comentari 7 de http://www.directe.cat/noticia/441577/varoufakis-si-madrid-el-que-vol-es-enfortir-el-moviment-independentista-no-ho-podria-fer-m ) )




Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
6 de novembre de 2015, 14.39 h

L'espanya possible, se la va carregar franco. Ara no existeix, cap espanya sinó un succedani del franquisme, madrid. Tota la prepotència i mala llet del franquisme concentrada amb una pseudo política que no és més que la de salvaguardar els privilegis obtinguts pel genocidi.


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
bejota fletxa bcn
6 de novembre de 2015, 14.30 h

Joana Ortega, ofereix les dades definitives de la consulta independentista del 9Ngencat.cat

Política 01/12/2014 21:02 Hi va votar un 37%.
La Generalitat xifra la participació final en la consulta en el 37% del cens, i el suport a la independència en el 30% .
A
n.b.NY TIMES NO CONEIXEN" L'OBJECTIVITAT" DEMOCRATICA DEL MITJANS CATALANS SUBVENCIONATS FINS LES CELLES PER CREAR ODI CONTRA ESPANYA ,OI?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Synera fletxa Barcelona
6 de novembre de 2015, 13.03 h

#3 MARCA ESPANYA

TOT UN SÍMBOL DE LLIBERTAT OCCIDENTAL

L'ESTAT ESPANYOIL I ELS SEUS SERVENS SÓN JA UN GRAPAT DE MOSQUES COLLONERES PER A LA UE

CALDRÀ APLICAR L'INSECTICIDA ABANS DE QUE LA DESACREDITIN