El digital dels que votaran #SíSí. N. 3849. Divendres, 24 de novembre de 2017 19:26 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Junts pel Sí posa a la taula un salari mínim de 1.000 euros

Les 20 propostes que la coalició independentista ofereix a la CUP de pla de xoc deixen clar que el programa de govern tindrà un caire indubtable valor social

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

Junts pel Sí ha fet públic un pla de xoc amb 20 mesures que han de temptar la CUP a acceptar la investidura de Mas, segons ha avançat el Diari ARA. Totes les propostes sobre la taula estan quantificades i, tot i que les posa sobre la taula la coalició encapçalada per Raül Romeva, sorgeixen de les converses entre les dues formacions independentistes, tal com ha afirmat Lluís Llach aquest matí. Una de les idees estrella és assegurar un salari mínim interprofessional de 1.000 euros a tots els treballadors catalans. Aquesta i tota la resta deixen clar que el programa de govern tindrà un caire indubtable d’esquerres. 

raul romeva, junts pel si, jpsi, parlament
© ACN

Comparteix
   


Etiquetes

Una cessió de dos diputats per la investidura i llavors oposició no servirien de res

Només tres de les vint es podrien aplicar amb una simple pròrroga pressupostària, que són garantir l’alimentació dels infants en situació de pobresa, aplicar la llei de mesures urgents per reallotjar les famílies desnonades i aplicar la llei contra la pobresa energètica –per bé que s’entra en contradicció amb el TC.

Set més necessiten uns nous pressupostos i les deu restants començar a construir la legalitat catalana, així que un acord en fals de cessió de dos diputats cupaires i fer oposició amb tota la resta estroncaria el procés igualment. El Parlament haurà d’aprovar uns comptes i unes lleis que requeriran un suport ferm de la cambra, perquè ja s’haurà d’ignorar la legalitat espanyola.

Propostes com reduir llistes d'espera o garantir la llei de la dependència, sobre la taula negociadora

En concret, les set mesures que necessiten nous pressupostos són: recuperar la consideració de la renda mínima d’inserció com a dret subjectiu i retallar-ne restriccions, reduir llistes d’espera hospitalàries, garantir la prestació de dependència a tothom qui en té el dret, contractar més professors a escoles de barris amb dificultats econòmiques, caminar cap a la garantització d’escoles bressol amb preus públics per tothom, augmentar el parc públic d’habitatge i recuperar la llei de barris.

Dació en pagament, banc públic, impost a la banca, energies renovables...

En el capítol de les mesures que xocarien més amb la legalitat espanyola, a banda de fixar el salari mínim de 1.000 euros, es troben: instaurar la dació en pagament, fomentar l’economia social i cooperativa, crear un banc públic, reinstaurar l’impost a la banca i els tributs verds fulminat pel TC, crear una policia fiscal, aturar el traspàs del cànon de l’aigua cap a empreses mixtes i privades, caminar cap a un major ús de les energies renovables, garantir que es retirin els concerts educatius quan caduquin al centres educatius no mixtos i revisar la posició de la Generalitat com a acusació en processos judicials amb rerefons polític. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
Anònim X fletxa Montgat
5 de desembre de 2015, 00.08 h

Sóc de la CUP, però és necessari ara per ara apujar el sou mínim, 1000 podria ser suficient (em sembla po, però s'ha de ser realistes).

Si el sou és més elevat, els impostos que van a percentatjes IRPF, etc, anirà a l'estat, el consumidor mig podrà consumir i reactivar la economia, aprofitar per l'I+D, renovables... No és pas mala idea. En definitiva és una mesura necessària per acabar amb la precarietat al menys en part, després s'hauria de regularitzar tot molt més.

Salut.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
4 de desembre de 2015, 23.16 h

Un salario mínimo de 1.000 euros, 5 horas semanales de trabajo y verano todo el año, menudos sinvergüenzas.......


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Neuetess fletxa hem de sortir del llindar de la probresa
4 de desembre de 2015, 18.19 h

Sí, cal fer sortir del llindar de la pobressa a molts catalans. ONG com Carites o sindicats com CCOO (i suposo que més) han alertat de la crescuda enorme del llindar dels pobres. Ara en tenim milers de més que abans del 2007.
Es inadmisible que Caritas alerti que families amb un membre treballan necessitin del seu suport perque el sou no garanteix ni els minims vitals del grup. Això esta molt malament i s'han de posar mesures (i mes ara que creix el PIB). La riquesa s'ha de redistribuir amb... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
4 de desembre de 2015, 18.14 h




#8 huah huAH HUAH HUUAAH HHUUUAAAHH HHHUUUUAAAAHHH ! ! ! ! !


bejota, POBRE bejota, quer mai no et canses de fer l'esPANOLI . . .


Tu deus pensar que què importa quedar en ridícul si "PATAIOTES PATAIOTETON KAI PANTA PAPANATAIOTES" , OI?



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

( si voleu riure una estona amb un dels GRANS RIDÍCULS fets pel POBRE bejota, llegiu el comentari 7 i següents de Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
BEJOTA fletxa bcn
4 de desembre de 2015, 15.11 h

. 27-S.
CATALANS: 7.571.127

CENS: 5.510.713

VOTANTS: 4.115807

Separatistes: 1.949241

Separatistes: 35% DEL CENS (47,8% DEL VOTS)

N.B. EM SEMBLA MOLT BÉ .PERÒ EL QUE PERTOCA ÉS PAGAR ALS ACREEDORS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
4 de desembre de 2015, 15.08 h

#4

Yo también embargaría a tu madre y a toda tu p.....parentela, porque oleis a franquistas y la mayoría están podridos de corrupción..

DE NADA MAJO, ERA UNA IDEA. !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
4 de desembre de 2015, 14.03 h

#4

¿I si embargáramos a tu madre, si es que tiene alguna propiedad? Quizá ayudaría también, porque los que sois de la cuerda franquista, acostumbrais a tener propiedades obscuras ¿no?......


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
4 de desembre de 2015, 14.03 h

#4

¿I si embargáramos a tu madre, si es que tiene alguna propiedad? Quizá ayudaría también, porque los que sois de la cuerda franquista, acostumbrais a tener propiedades obscuras ¿no?......


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
4 de desembre de 2015, 13.20 h

#1

Simplemente embargando a los Pujol, Sumarroca, Mas y compañía se logra.

POR LA REPUBLICA!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
4 de desembre de 2015, 11.20 h


VISCA CATALUNYA.

VISCA LA INDEPENDENCIA i

VISQUIN ELS BONS POLÍTICS CATALANS QUE LLUITEN PER LA NOSTRE LLIBERTAT. GRACIES.