El digital dels que votaran #SíSí. N. 3398. Dilluns, 29 d'agost de 2016 03:49 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Última actualització Dissabte, 16 de gener de 2016 05:00 h

Quins seran els primers passos per a la desconnexió?

Les accions més urgent seran pel pla de xoc social i per l'inici de

Comentaris 35  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Guifré Jordan @enGuifre - El full de ruta que Junts pel Sí va presentar a la CUP el 22 de desembre parlava d’una legislatura de 18 mesos en la qual s’iniciaria un procés ciutadà de debat sobre la nova Constitució, s’embastarien les estructures d’Estat necessàries i mentrestant es tramitarien la llei de transitorietat jurídica i la llei del procés constituent. Enllestits tots aquests passos, es declararia la independència, s’aprovarien les dues lleis tramitades i se celebrarien eleccions en un any i mig, un termini que Carles Puigdemont ja ha dit que no és ‘sagrat’. Però quins són els  primers passos que el nou govern farà? 

Segons el document de Junts pel Sí, hi ha desenes d’accions previstes per a la legislatura, però les més urgents de completar són les següents:  

Durant els primers deu dies de govern (abans del 24 de gener):

1. Petició a la mesa del Parlament de constitució de ponències conjuntes per elaborar les lleis del procés constituent, seguretat social i hisenda pública.

Durant els primers trenta dies de govern (abans del 13 de febrer):

1. Compareixença del govern per explicitar les primeres mesures realitzades i concretar les accions previstes, especialment les que feien referència a polítiques socials dels punts 1 a 8 de l’Annex de la Declaració d’inici del procés d’independència.

2. Constitució del grup de treball sobre gestió de deute i finançament d’un pla de xoc social. El grup serà mixt, amb membres del Govern i diputats dels diferents grups parlamentaris. La primera sessió d’aquest òrgan serà perquè l’executiu expliqui també les mesures dutes a terme i previstes, i per fer una primera previsió de calendari de reunions amb bancs per renegociar els interessos del deute amb finalitats socials.

En un termini “breu” s’han d’elaborar i han d’entrar en vigor:

1. Inici del debat i tramitació de les lleis de l’Agència de protecció social, la de l’Agència tributària i la del procés constituent en la fase institucional.

2. La creació del Departament d’Exteriors (COMPLETADA)

3. La creació de 15 delegacions exteriors de la Generalitat de manera esgraonada. Primer s’han d’engegar els processos de selecció de personal.

En un termini “breu” s’han d’elaborar treballs i decidir el model català en matèria de:

1. Seguretat pública per a la primera etapa abans de l’aprovació de la Constitució

2. Servei d’intel·ligència per a la primera etapa

3. Autoritats reguladores i de la competència per a la primera etapa

4. Hisenda per a la primera etapa

5. Seguretat social també per a la primera etapa

6. Anàlisi de les necessitats de formació de personal per l’Administració Pública per a la primera etapa

7. Gestió dels residus nuclears

8. Tot allò relacionat amb el DNI o targeta sanitària de serveis





Notícies relacionades
lectures 12905 lectures Comentaris 35 comentaris

COMENTARIS fletxa taronja

item
#35
bejota fletxa bcn
20 de gener de 2016, 14.38 h

E. 27-S.
CATALANS: 7.571.127

CENS: 5.510.713

VOTANTS: 4.115807

Separatistes: 1.949241

Separatistes: 35% DEL CENS (47,8% DEL VOTS)



Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#34
Camilo Camelo Camello fletxa Ayayaylolailolaiopolis , Caspañistán Inferior
17 de gener de 2016, 15.41 h



Si la cabeza sucia de Aragoneses Cagarroneses se raspa . . .


la cuadra queda llena de CASPA ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#33
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
17 de gener de 2016, 13.40 h

QUERIDOS NAZIS,

VIENDO EL NIVEL DEL ACTUAL GOBIERNO DE LA GENE CATALANA VEO CON LASTIMA QUE ES DE UNA MEDIOCRIDAD SUPINA. NI EL POKEMON NI SUS SUBORDINADOS CON LA EXCEPCION DEL JUNQUERAS TIENEN EL MAS MINIMO NIVEL, SI EL DE MASS ERA EL GOBIERNO DE LOS MEJORES,. ESTE QUE SERA. "LA CONJURA DE LOS NECIOS" O "LA CENA DE LOS IDIOTAS".


ADEMAS, EN MUY BREVE TTIEMPO, JUNQUERAS EMPEZARA A HACERLE LA CAMA DESDE EL MISMO GOBIERNO A POKEMON Y CDC.

SE COMERAN LOS UNOS A LOS OTROS


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
17 de gener de 2016, 13.28 h

#27


PERDONAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...,, ??????????????

Aragoneses: No sabía yo que tuvieras admiradores ........!!!!!!! ¿Que te has tomado ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
17 de gener de 2016, 13.27 h

#30

TODAVIA ME ACUERDO DEL GOBIERNO DE LOS MEJORES !!!!huah huah huah huah


MASS NOS HA PODIDO ENTRAR EN LA TIERRA PROMETIDA. MENUDO MESIAS QUE ESTAS HECHO

ADIOS MASS ADIOS


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
17 de gener de 2016, 12.03 h



Aragoneses:

Has vist en la foto, quin planter de gent tenim mes maca i mes ben preparada?.

INDEPENDENTISTES FINS LA MEDULA, GENT AMB IDEALS I AMB GANES DE LLUITAR PER LA NOSTRE LLIBERTAT.

VISCA EL NOSTRE GOVERN !!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
17 de gener de 2016, 11.56 h

#27

Aragoneses-lapao. ERES POCO VIAJADO.

SI LO HUBIERAS HECHO, VERÍAS QUE ESPAÑA ESTÁ MAL CONSIDERADA.

NO ASÍ CATALUNYA, QUE SE NOS RECIBE CON CONSIDERACIÓN Y ADMIRACIÓN. !! PERO NO SEAS ENVIDIOSO !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
Mongolesos Orientals (que parleu en MONGOL o NEPALI), seguiu 500 anys mes fent l´imbecil fletxa ADEU RAJOY ADEU gracies pels serveis prestats a tots els espanyols, ha ha ha obviament en TOTS els espanyols NO estem inclosos ELS catalans
17 de gener de 2016, 11.31 h

#27 filldeputa


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
17 de gener de 2016, 11.16 h

#26

querido nazi

no es odio, solo se odia lo que es superior


es puro ASCO


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 14
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
17 de gener de 2016, 11.00 h

#7

Ese odio visceral a España.en su mayoría lo creas tu y los otros de mi nick.