El digital dels que votaran #SíSí. N. 3814. Dissabte, 21 d'octubre de 2017 03:02 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Espanya té notorietat internacional gràcies a l’independentisme català

Ho afirma el darrer baròmetre del Real Instituto Elcano, situant l’independentisme com el tema que ha aglutinat més notícies sobre Espanya a la premsa internacional el 2015

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

Ho apuntava Liz Castro, membre de l’executiva de l’Assemblea Nacional Catalana en un tuit on es feia ressò del darrer Baròmetre del Real Instituto Elcano. L’estudi s’interessava per l’Estat de les autonomies i una possible reforma federal.


Comparteix
   


Etiquetes

Ni toros, ni paella, ni siesta, ni fiesta, ni tant sols crisi, atur, prima de risc o recuperació i brots verds. No, la notorietat d’Espanya a la premsa internacional el passat 2015 se la va endur tota l’independentisme català. Aquesta és una de les conclusions que el Real Instituto Elcano extreu de la 37a onada del seu baròmetre.

A la pregunta “Últimamente se está oyendo la propuesta de modificar la Constitución española para que España se convierta en un Estado Federal. ¿Qué le parece a usted esa propuesta?”, un 30% de persones responien “Bé”, un 28% “Malament”, un 14% “Molt malament”, un 12% “Molt bé” i, finalment, un 16% no contestaven. La justificació de la pregunta és clara, tal i com explica el Real Instituto Elcano:

“Aunque en puridad se trata de un asunto interno y no internacional, este conflicto [entre Catalunya i Espanya] está teniendo una gran repercusión en la imagen de España en el exterior (las noticias sobre Cataluña y el pulso independentista han dominado durante 2015 la atención que se presta a nuestro país en los medios de comunicación internacionales) y en las percepciones externas sobre el riesgo y la inestabilidad del país.”

Per tant, aquesta és la raó per la qual s’inclou la pregunta que detallàvem més amunt. L’institut volia saber en el seu baròmetre com es respon internament a una qüestió que està cridant tant l’atenció a fora. Això confirma el que explicàvem dilluns, que l'afer català ja no és estrictament un "afer intern" espanyol, per molt que s'intenti vestir així des d'institucions com ara la Unió Europea.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
BEJOTA fletxa bcn
9 de març de 2016, 12.39 h

La tesorería, en Irlanda.
Grifols se lleva fuera de Cataluña el 80% de su nuevo plan de inversiones.(elEconomista)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
la moto fletxa electrica
6 de febrer de 2016, 00.01 h

#10 idiota


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
5 de febrer de 2016, 11.01 h

#8 Una escuela de Girona expulsa a tres alumnos una semana por hacer 'bullying' a otro estudiante

El Departament d'Ensenyament se ha visto obligado a actuar ante las quejas de los padres de los menores castigados

Persecuciones, peleas inesperadas, desprecio, mensajes hirientes a través de WhatsApp... Éste es el calvario que un estudiante de 4º de Primaria del CEIP Aldric de Cassà de la Selva (Gironès) ha sufrido durante un tiempo indeterminado por parte de tres compañeros de curso. Un '... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
BEJOTA fletxa bcn
4 de febrer de 2016, 15.07 h

Delphi,multinacional norteamericana, planea cerrar a final de año la planta de Sant Cugat con más de 500 empleados.

N.B. COM AL QUEBEC D'ON VAN MARXAR LES 40 EMPRESES MÉS IMPORTANTS


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
la rentadora fletxa espontanea
4 de febrer de 2016, 09.46 h

#7 idiota


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
4 de febrer de 2016, 09.43 h

Y Liberia gracias al Ebola. . . .

El Asaltapiscinas cada vez esta mas ido de la olla


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
4 de febrer de 2016, 09.05 h

EspaÑa també té notorietat en saber-se el mètode de corrupció que feia servir el PP.

http://www.mon.cat/cat/notices/2016/02/destapen_el_metode_de_blanqueig_de_diners_del_pp_158190.php

Hi ha algú que no es senti indignat ? No eren corruptes unes quantes persones, si no TOTES LES QUE N´EREN SOCIS PEPEROS !! ,....Era tot el sistema valencià !!
I ara pregunto..., i A LA RESTA D´ESPAÑA ?? ... Ho sabrem mai ?

Per a això i molt més, Només ens val la independència !!
¡¡*¡¡


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Synera fletxa Barcelona
4 de febrer de 2016, 00.38 h

Alia iacta est.

No hi ha volta enrera.

Gane over!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Ian fletxa Barcelona
3 de febrer de 2016, 21.29 h

l'abisme del nacional-espanyolisme! En caiguda lliure davant tot el món !


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
BEJOTA fletxa bcn
3 de febrer de 2016, 19.45 h

E. 27-S.
CATALANS: 7.571.127

CENS: 5.510.713

VOTANTS: 4.115807

Separatistes: 1.949241

Separatistes: 35% DEL CENS (47,8% DEL VOTS)