El digital dels que votaran #SíSí. N. 3941. Dissabte, 24 de febrer de 2018 20:40 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

Pressió internacional a l'estat espanyol: l'Eurocambra li reclama que reconegui la independència de Kosovo

La negació espanyola és per evitar donar ales a Catalunya i al procés

Comentaris 24  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

La UE fa un toc d'atenció a l'estat espanyol sobre la seva política en vers Kosovo. Els últims moviments havien mostrat una Europa que acceptava i negociava amb Pristina. Ara el pas ha estat definitiu i s'ha interpelat directament al govern de l'estat. El Parlament Europeu ha tornat a reclamar aquest dijous a Espanya que reconegui la independència de Kosovo. Els eurodiputats han aprovat per 403 vots a favor, 130 en contra i 104 abstencions una resolució que demana als cinc estats de la UE que encara no reconeixen la independència d’aquesta república dels Balcans (Espanya, Eslovàquia, Romania, Grècia i Xipre) que ho facin per facilitar l’estabilització de la regió i la normalització de les relacions entre Pristina i Belgrad. L’autora de la resolució sobre Kosovo, l’austríaca Ulrike Lunacek, també ha reclamat que es liberalitzin els visats perquè els kosovars puguin viatjar lliurement a la UE durant tres mesos, com la resta de ciutadans dels Balcans.

Comparteix
   


Etiquetes

ACN Estrasburg .- “Kosovo és l’únic país dels Balcans Occidentals en què els seus ciutadans no tenen permès viatjar lliurement a la UE durant tres mesos. Aquesta situació anòmala ha de canviar ràpidament per garantir que els ciutadans no se sentin tancats”, ha assegurat Lunacek, que és vicepresidenta de l’Eurocambra. 

“Aquest parlament ha defensat l’estatus de país independent de Kosovo des del principi”, ha recordat Lunacek, que tot i això ha lamentat que el nou país “encara no està reconegut per tots els estats de la UE”. En aquest sentit, també ha lamentat que Espanya, Grècia, Eslovàquia, Xipre i Romania bloquegin l’entrada de Pristina a l’Europol o l’Interpol, el que permetria “millorar la lluita contra la corrupció i el crim organitzat”, o que la vetin a la UEFA o, fins i tot, a Eurovisió. 
 
La resolució aprovada pel Parlament Europeu, reunit en sessió plenària a Estrasburg, també avisa que Kosovo ha d’esforçar-se més en la lluita contra el crim organitzat i la corrupció, així com també en estimular l’economia i reformar el mercat laboral. La resolució també lamenta els problemes relacionats amb la independència judicial i dels mitjans de comunicació a Kosovo. Els parlamentaris remarquen la importància de l’acord d’associació UE-Kosovo ratificat per la cambra el mes de gener, i que ofereix un fort incentiu per impulsar reformes a Pristina que permetin facilitar-li el camí cap a la integració europea. 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#24
BEJOTA fletxa bcn
3 de maig de 2016, 16.06 h

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha criticat la UE després que no es produís cap reunió amb representats de les institucions europees durant el seu viatge a Bélgica.

N.B. CAP COMENTARI NI FOTO A "DIRECTE.CAT ,OI? D'HAVER ESTAT REBUT PER JUNKER ,TOT EL DIARI ESTARIA PLAGAT DE FOTOS I COMENTARIS ...PERÒ NO HA ESTAT AIXÍ . EL RESULTAT ,NI UNA PARAULA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Emili fletxa Terrassa
5 de febrer de 2016, 17.43 h

#20 en esto te entretiens hoy? COBARDE MÁS QUE COBARDE, QUE TE HAS QUEDADO SIN PALABRAS.
l
LA NOTICIA DE HOY ÉS KOSOVO ! ! ! ! NO SABES NI PUEDES DECIR NADA.
O ES QUE "TU PERIÓDICO INFORMANTE" NO TE HA DICHO NADA DEL TEMA? NI PIU, OI?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22

Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
la moto fletxa electrica
5 de febrer de 2016, 12.05 h

#20 imbecil


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
5 de febrer de 2016, 11.34 h

Una escuela de Girona expulsa a tres alumnos una semana por hacer 'bullying' a otro estudiante

El Departament d'Ensenyament se ha visto obligado a actuar ante las quejas de los padres de los menores castigados

Persecuciones, peleas inesperadas, desprecio, mensajes hirientes a través de WhatsApp... Éste es el calvario que un estudiante de 4º de Primaria del CEIP Aldric de Cassà de la Selva (Gironès) ha sufrido durante un tiempo indeterminado por parte de tres compañeros de curso. Un 'bul... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
5 de febrer de 2016, 11.04 h

#6

El fascistas Vic. parla de fanatisme ?

PERÒ, SI NÒ FAS ALTRE COSA QUE ACTES FANÀTICS. ETS UN AUTÈNTIC MALALT DEL ODI.

ETS REALMENT DESAGRADABLE !!!

VISCA CATALUNYA LLIURE. !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Emili fletxa Terrassa
5 de febrer de 2016, 10.04 h

ARAGONESES I ETC, ETC, ETC,
Donde te has escondido hoy con este tema tant tant tant suculento para tu espanya, ! ! ! !
ESPAÑA ENTRE LA ESPADA I LA PARET DE LA U.E. I POR LOS LADOS SUS VOTACIONES I SUS RESULTADOS.
No ouedes opinar verdad?, causa perdida verdad ? La razón de los otros te hace callar, verdad?,
COBARDE UNA VEZ MÁS, SI NO DICES NADA HOY. donde viviràs sin tu espanya?


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17

Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
|| || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
5 de febrer de 2016, 08.20 h



Mira, Micaela Romualda #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 , lo que ens fa més riure a tots, és veure la vostra MALA FE IMPOTENT , veure com BAVEGEU DE RÀBIA i patiu com marietes despitades, però . . .



. . . però RES DEL QUE FEU NI DIEU NO PODRÀ CANVIAR EL DESTÍ DE LA NACIÓ CATALANA, QUE JA HA TASTAT EL REGUST DE LA INDEPENDÈNCIA I NI TU NI SEIXANTA MILIONS COM TU NO PODEU IMPEDIR-LI SEPARAR-SE D'UNA COVA DE LLADRES INCOMPETENRTS I MAL INRTENCIONATS COM L'ESTAT ESPANYOL.



HUAH HUAH H... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
|| || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
5 de febrer de 2016, 08.14 h


HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH . . . LA REINA DE LES ANALFABETES HISTÈRIQUES I NEURÒTIQUES OBSESSIVES FRANQUISTES, LA MICAELA ROMUALDA, . . .


MAI NO EN TÉ PROU DE FER EL RIDÍCUL ! ! ! !


MIREU:

#6
#7
#8
#9
#10
#11
#12
#13

COM UNA BOJA , COM UNA BOJA QUE PERD ELS NERVIS I EL DOMINI SOBRE EL QUE FA.


QUIN DESFICI, QUINA ÀNSIA QUE L'OBSESSIONA !


HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH ! ! !