El digital dels que votaran #SíSí. N. 3872. Diumenge, 17 de desembre de 2017 08:59 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

10 anys del cas 4F i encara hi ha dos guàrdies urbans cobrant una pensió vitalícia

Ada Colau va prometre examinar el protocol d'aquella adjudicació

Comentaris 15  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

Avui fa 10 anys que es va produir un dels casos de corrupció política i policial més greus des de la transició a Catalunya. El cas, tot i feia temps que de lluita, va irrompre a l'opinió pública quan el Canal33 va emetre el documental Ciutat Morta. Finalment, dos dels policies locals implicats i condemnats posteriorment per un altre cas, segueixen cobrant una pensió vitalícia d'entre 1.600 i 1.800 euros mensuals. Colau va prometre revisar aquesta jubilació.



cas 4f, ciutat morta
Un dels detinguts pel cas 4F

Comparteix
   


Etiquetes
Un guàrdia urbà va quedar en estat vegetatiu després que un objecte, tot indica que fou un test, impactés al seu cap provinent d'una finestra on s'estava produint una festa okupa. Fins a nou joves que no estaven a dins l'edifici van ser detinguts. Dos dels policies que van torturar als joves (sobretot als immigrants) ara estan condemnats gràcies a una condemna posterior pel fet que van torturar a un home de raça negre que resultà ser el fill d'un important diplomàtic de Trinitat i Tobago. Segons la sentència, els agents Victor Bayona i Bakari Samyang van arribar a apagar-li cigarros en el cos i amenaçar-lo amb una pistola. Això va permetre obrir un nou camí a la lluita dels joves detinguts que reclamaven la seva innocència i denunciaven l'abús policial. El cas va agafar notorietat pública sobretot gràcies al documental 'Ciutat Morta' que denunciava fil per randa els fets i fins i tot aportava un testimoni que assegurava conèixer la persona que realment va tirar el test.
 
Tot i els dos anys de presó que havien de complir també se'ls va concedir una pensió vitalícia, és a dir, estan jubilats, al·legant raons psiquiàtriques.
 
La promesa de Colau
 
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va afirmar que tenia previst examinar els protocols de concessió de pensions als dos guàrdies urbans implicats en el cas 4F. Actualment, tots dos agents reben una pensió de la Seguretat Social, una situació que, segons el parer de Colau, "no s'explica des del sentit comú". Els agents van rebre les baixes al mateix temps que eren condemnats per torturar un noi que havien detingut en una discoteca on estaven de festa.
 
Ada Colau va assegurar que fins que no es tingués tota la informació disponible sobre aquest tema no anunciaria si l'ajuntament prendrà o no mesures contra la concessió de pensions als dos guàrdies urbans, les declaracions dels quals van ser claus per a la imputació dels joves del cas 4F.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#15
6 de febrer de 2016, 00.26 h

No contesteu els trolls. És el que els toca més la moral. No se´ls ha de puntuar en negatiu.... no cal. NO ELS DONEU IMPORTÀNCIA NI AUDIÈNCIA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
la rentadora fletxa espontanea
5 de febrer de 2016, 12.04 h

#13 idiota


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
5 de febrer de 2016, 11.26 h

Una escuela de Girona expulsa a tres alumnos una semana por hacer 'bullying' a otro estudiante

El Departament d'Ensenyament se ha visto obligado a actuar ante las quejas de los padres de los menores castigados

Persecuciones, peleas inesperadas, desprecio, mensajes hirientes a través de WhatsApp... Éste es el calvario que un estudiante de 4º de Primaria del CEIP Aldric de Cassà de la Selva (Gironès) ha sufrido durante un tiempo indeterminado por parte de tres compañeros de curso. Un 'bul... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Synera fletxa Barcelona
5 de febrer de 2016, 10.47 h

ECONOMIA CATALANA EN PLENA FORMA

1) Creixement record del PIB català
2) La Xina instala a BCN el primer centre universitari del mon en medicina tradicional.
3) L'aeroport del Prat el més rentable de l'Estat en diferència (Barajas en perdues)
4) Easy Jet inaugura una nova terminal a l'aeroport del Prat
5) CAT és el primer exportador de l'Estat, creixent.
6) CAT ven molt més a l'estranger que a l'Estat espanyol que tendeix a ser residual.
Etcètera

ESPANYOLA EN DECADÈNCIA. I AIXÒ CONTRA... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Carmen fletxa Barcelona
5 de febrer de 2016, 08.48 h

Quisiera agradecer a los lectores de este diario que han votado para salvar a julian contreras de la expulsión de GH VIP
! JULIAN Y SEMA GANADORES !
!!! PASALO !!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10

Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Synera fletxa Barcelona
5 de febrer de 2016, 07.47 h

DICTÀMEN DE LA CORT INTERNACIONAL DE JUSTÍCIA DE 22 JULIOL 2010

LES DUI SON RECONFORTANTS

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independènci
- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval
sempre la voluntat democràtica d’aquest poble
- Declarem que en una societat democràtica, a dife... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
heu PERDUT !!! fletxa ... ... ... 52'3 % ...vs... 47'7 % !!!
5 de febrer de 2016, 06.53 h

Des de fa molt de temps ...

vinc avisant i ADVERTINT

(= A "manera" de les "Profecies de Nostra-Dāmūs / Nôtre-Dame")

que els Polítics "separatistes" serien sancionats "econòmicament i judicialment"

pel ESTAT de DRET ...

(= SENSE Tancs, NI Exèrcit ... NOMÉS AMB La LLEI !!!)

A dia d'avui, s'estan "complint" les meves "PREVISIONS"

(= "AMBAIXADES", "ESTRUCTURES d'ESTAT","euros-IL·LEGALS", Jutge VIDAL, Artur MAS, Joana ORTEGA, Irene

RIGAU, batlles i municipis de la "AMI", Etc., Etc., ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
heu PERDUT !!! fletxa ... ... ... 52'3 % ...vs... 47'7 % !!!
5 de febrer de 2016, 06.50 h

"Estatut" = ILEGAL ..............................., "Estatut" = ILEGAL .....................

1) El "Estatut" era y es ILEGAL, contrario al Marco Jurídico LEGAL del Estado de DERECHO.

2) El "Estatut" quería ser, por la "puerta de atrás", una "Constitución" "Catalana" ENCUBIERTA,
con "Estructuras de Estado"(=Independencia ENCUBIERTA).

3) EL TC ha IMPEDIDO el ENGAÑO y FRAUDE..........


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
heu PERDUT !!! fletxa ... ... ... 52'3 % ...vs... 47'7 % !!!
5 de febrer de 2016, 06.22 h

"Argentinatoday.org":

JxSí i les CUP (= independència) tenen 72 diputats amb NOMÉS ... 47'7% ... dels sufragis, "gràcies" a la INJUSTA Llei electoral (= que AFAVOREIX als separatistes). La resta de Partits: Ciutadans, PSC, PPC i CSQEP han aconseguit un ... 52'3% ... dels vots i NOMÉS 63 escons.