El digital dels que votaran #SíSí. N. 3868. Dijous, 14 de desembre de 2017 01:21 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Els empresaris unionistes de Catalunya demanen al PSOE que no es vengui Espanya per un referèndum d’autodeterminació

En un comunicat més polític que econòmic, critiquen el un pacte amb Podemos implicaria acceptar un referèndum que ni tant sols volen els catalans

Comentaris 36  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Empresaris de Catalunya, l’associació unionista que aplega una petita part de l’empresariat català, ha volgut pressionar avui a Pedro Sánchez perquè no cedeixi davant la possibilitat que un pacte amb Podemos suposi l’acceptació d’un referèndum d’autodeterminació per a Catalunya.

 

José Bou intenta argumentar en un debat
José Bou intenta argumentar en un debat

Comparteix
   


Etiquetes

Malgrat la majoria independentista, l'entitat surt dels marges de la democràcia i vol evitar el referèndum a tota costa

José Bou, president de l’entitat, ha afirmat en un comunicat en castellà que “la crisis constitucional vendría derivada de la cesión de un referéndum de autodeterminación para Catalunya, dado que el independentismo catalán no aspira, como ha manifestado de forma abierta y sin disimulo, a un referéndum sino a la separación  unilateral”. Els empresaris unionistes tenen clares quines són les intencions i la voluntat d’una majoria de ciutadans de Catalunya, i és per això que no estan disposats a cedir ni tant sols al referèndum, per por a perdre’l.

L'entitat fantasma per promocionar les elits empresarials unionistes

Aquesta entitat semi-fantasma, creada simplement, com Societat Civil Catalana, per mirar de torpedinar el procés català a través del món civil i ara empresarial, ja havia fet algunes declaracions contràries al procés anteriorment. Bou ja havia criticat anteriorment l’executiu Mas i havia participat de les amenaces de l’unionisme polític “Estamos explicando cosas tan sencillas como que si Cataluña ella sola se expulsa de España que está en todas partes, en la OTAN, de la ONU, de la OSCE... Cataluña se iría de todas esas cosas, y Cataluña caería en una tragedia sin olvidar el mercado de España”.

Les referències econòmiques en el discurs de l’entitat són força escasses, a diferència de tot el bagatge d’informes, intervencions i d’altres estudis que ha fet el Cercle Català de Negocis al llarg de la seva existència. Precisament en un debat al .Cat d'Ariadna Oltra, amb Albert Pont del CCN, Bou intentava fer el paper de víctima i venia que TV3 assenyalava alguns empresaris per ser unionistes, evocant el recurs tronat de la 'majoria silenciosa'. De fet, el president d’EC, José Bou s’ha expressat sempre més en termes polítics que no pas econòmics. “El nacionalismo catalán no ha asimilado nunca una cesión del estado como punto de acuerdo sino como síntoma de debilidad que le ha dado alas para incrementar el volumen y nivel de su reivindicación”. Per l’entitat, el pacte amb Podemos, que inclou un referèndum, doncs, és absolutament perjudicial pel manteniment de la unitat d’Espanya.

 





COMENTARIS fletxa taronja

item
#36
|| || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'esta
19 de febrer de 2016, 10.19 h



#35 Et respondré amb una frase vostra, castellana, que parla de les mentides fanfarrones que tant us agraden als espanyolistes pancastellanistes com tu, POBRE bejota:


" LOS MUERTOS QUE VOS MATASTEIS GOZAN DE BUENA SALUD "


COM T'AGRADA FER EL RIDÍCUL I DESPRESTIGIAR L'ESPANYOLISME PANCASTELLANISTA, OI ? !



MOLT BE, SEGUEIX AIXÍ, POBRE bejota ! ! ! !



HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH ! ! ! !




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#35
BEJOTA fletxa bcn
18 de febrer de 2016, 15.19 h

Es el primer caso de una gran multinacional que opta por llevarse su cuartel general de la capital catalana
Ya tenemos otro caso de emigración de un gran grupo empresarial desde Barcelona a Madrid. En esta ocasión se trata del consorcio británico WPP, un coloso mundial especializado en publicidad, comunicación, relaciones públicas y estudios de mercado.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#34
Jaume fletxa Barcelona
17 de febrer de 2016, 12.49 h

PEPE BUEY (= Jose Bou) FA EL RIDÍCUL

Pepe: si Catalunya marxa i tu et quedes a España, acabaràs a la ruina. Que no ho veus poqueta cosa? Has de utilitzar més el cervell i menys el cor o el que sigui.

Perque els empresaris catalans unionistes no fan més que fer el ridícul? Per cert, dien-te Bou, perque et fas dir (o t'han posat) José? Tan poca cosa ets?

José Bou, o millor Pepe Buey, perquè no marxes cap a les Castelles? Allà estaràs de lo més bé.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#33
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
17 de febrer de 2016, 12.27 h

El Govern aumenta un 8% el número de altos cargos en esta legislatura
El incremento implica un coste adicional de un millón de euros al año en salarios

http://www.lavanguardia.com/politica/20160216/302190763498/govern-aumenta-8-altos-cargos-legislatura.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
Finsalsous Delsocupants fletxa Alladaltdelamuntanya fumfumfum
16 de febrer de 2016, 21.54 h

Fan demagògia fins i tot amb el nom del seu sindicat mafiós d'ocupants opressors. Empresaris de Catalunya? Seria més escaient, llepaculs dels de sempre espanyols, residents a Catalunya.Quina colla de bandarres


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
MIGUEL ROMUALDO CONTRA TECNOTAPI fletxa UN EMPLEADO DE TECNOTAPI, MIGUEL ROMUALDO, INSULTÓ GRAVEMENTE A CATALINYA. - BOICOT A TECNOTAPI ! !
16 de febrer de 2016, 21.45 h




320 #21 #22 #23 #24 #25 #26 = MIGUEL ROMUALDO


#3 #6 =Miguel Romualdo

Comentario 23 de http://www.directe.cat/noticia/356230/duran-sapunta-al-podemos-doliu :

CAGAluña histórica mierda pinchá en un palo

Querido Paco,
Según conversación que mantuve ayer con Jorge ya sé que éste se va fuera unos días así que alguno de vosotros se pondrá en contacto conmigo, o yo con él, para ultima... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
MIGUEL ROMUALDO CONTRA TECNOTAPI fletxa UN EMPLEADO DE TECNOTAPI, MIGUEL ROMUALDO, INSULTÓ GRAVEMENTE A CATALINYA. - BOICOT A TECNOTAPI ! !
16 de febrer de 2016, 21.45 h




320 #21 #22 #23 #24 #25 #26 = MIGUEL ROMUALDO


#3 #6 =Miguel Romualdo

Comentario 23 de http://www.directe.cat/noticia/356230/duran-sapunta-al-podemos-doliu :

CAGAluña histórica mierda pinchá en un palo

Querido Paco,
Según conversación que mantuve ayer con Jorge ya sé que éste se va fuera unos días así que alguno de vosotros se pondrá en contacto conmigo, o yo con él, para ultima... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
MIGUEL ROMUALDO CONTRA TECNOTAPI fletxa UN EMPLEADO DE TECNOTAPI, MIGUEL ROMUALDO, INSULTÓ GRAVEMENTE A CATALINYA. - BOICOT A TECNOTAPI ! !
16 de febrer de 2016, 21.44 h




320 #21 #22 #23 #24 #25 #26 = MIGUEL ROMUALDO


#3 #6 =Miguel Romualdo

Comentario 23 de http://www.directe.cat/noticia/356230/duran-sapunta-al-podemos-doliu :

CAGAluña histórica mierda pinchá en un palo

Querido Paco,
Según conversación que mantuve ayer con Jorge ya sé que éste se va fuera unos días así que alguno de vosotros se pondrá en contacto conmigo, o yo con él, para ultima... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
MIGUEL ROMUALDO CONTRA TECNOTAPI fletxa UN EMPLEADO DE TECNOTAPI, MIGUEL ROMUALDO, INSULTÓ GRAVEMENTE A CATALINYA. - BOICOT A TECNOTAPI ! !
16 de febrer de 2016, 21.38 h




320 #21 #22 #23 #24 #25 #26 = MIGUEL ROMUALDO


#3 #6 =Miguel Romualdo

Comentario 23 de http://www.directe.cat/noticia/356230/duran-sapunta-al-podemos-doliu :

CAGAluña histórica mierda pinchá en un palo

Querido Paco,
Según conversación que mantuve ayer con Jorge ya sé que éste se va fuera unos días así que alguno de vosotros se pondrá en contacto conmigo, o yo con él, para ultima... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
MIGUEL ROMUALDO CONTRA TECNOTAPI fletxa UN EMPLEADO DE TECNOTAPI, MIGUEL ROMUALDO, INSULTÓ GRAVEMENTE A CATALINYA. - BOICOT A TECNOTAPI ! !
16 de febrer de 2016, 21.38 h




320 #21 #22 #23 #24 #25 #26 = MIGUEL ROMUALDO


#3 #6 =Miguel Romualdo