El digital dels que votaran #SíSí. N. 3699. Dimarts, 27 de juny de 2017 11:00 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Última actualització Dimarts, 22 de març de 2016 05:00 h

L’Estat liquida el seu propi discurs aportant les dades de les inversions estrangeres a Catalunya el 2015

Les empreses d'altres països aposten pel Principat més que mai des que va començar el procés

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

Guifré Jordan @enGuifre - L’Estat s’ha tirat pedres a la pròpia teulada amb l’anunci de les dades de la inversió estrangera productiva per comunitats autònomes el 2015. Segons el ministeri d’Economia, l’any passat es van invertir 4.783 milions d’euros a Catalunya, és a dir, un 57,8% més que l’any anterior. La xifra deixa sense arguments els sectors que demanen la fi del procés d’independència català amb el pretext que les empreses estan fugint per la presumpta inestabilitat. 

Les dades de 2014, sota sospita

L’any passat el departament de Luis de Guindos afirmava que Catalunya era l’única comunitat autònoma que registrava un descens en la inversió estrangera,  i la Generalitat va dubtar dels càlculs perquè moltes empreses estan establertes a Madrid però inverteixen en les seves plantes catalanes i això es comptabilitza a la capital espanyola. Amb tot, alguns sectors unionistes van iniciar una campanya que s’ha allargat fins ara barrejant procés amb desinversió i por.

El procés no ha tingut cap efecte nociu a les inversions estrangeres

Enguany, tot  i el possibles greuges en el càlcul, Catalunya es queda a menys de 200 milions de la millor marca històrica –des de l’inici d’aquesta estadística- registrada el 2010, mentre que Madrid retrocedeix un 1,2% respecte el 2014. La Comunitat presidida per Cristina Cifuentes va reunir el 46% de les inversions de l’Estat, mentre que l’encapçalada per Puigdemont n’ocupa el 22%. L’evolució dels últims anys des de 2012 demostra que el procés no ha tingut cap efecte nociu per atraure diners d’altres països, sinó ben al contrari. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
22 de març de 2016, 17.22 h




#6 * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & * & *



#8 POBRE bejota: tu no et mortifiquis pensant que ets EL MÉS CRETÍ I IGNORANT del digital, perquè a la vida, "tot és vanitat" , tal com dèien els romans:

UANITAS UANITATIS ET OMNIA UANITAS

. . . o com deien, segons tu, els grecs:


PATAIOTES PATATAIOTETON KAI PANTA PAPANATAIOTES ! ! ! ! !




HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH ! ! ! ! ! !




( una de les Grans Cagades del POBRE CRETÏ IGNOR... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
JOTABE fletxa bcn
22 de març de 2016, 16.55 h

"Las empresas están aquí por un mercado de 47 millones"

Malet,predident de la Cambra de Comers USA, ha hecho estas declaraciones procurando dejar claro que no se trata de una amenaza. "Estas empresas están aquí por un mercado de 47 millones y no de siete", ha afirmado. "Además, prefieren que no haya fronteras porque los mercados grandes son su objetivo", ha zanjado.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Sop fletxa Rubí
22 de març de 2016, 16.15 h

Fa temps que no escriu el noi que insulta, oi?? Et trobem a faltar.. hehehe


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Emili fletxa Terrassa
22 de març de 2016, 16.13 h

Allò que es fa dir ARAGONESES etc etc etc. No s'atrevirà comentar aquestes dades, per que van a favor de Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Synera fletxa Barcelona
22 de març de 2016, 09.27 h

E LA NAVE VA

(Mentra la vicina capovolta)


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
NOSALTRES SOM EL SOMNI fletxa República Catalana II★II
22 de març de 2016, 08.31 h

#1


II★II NO PARAREM MAI EL PROCÉS!!!!!! MAI!!!!!



.


Valora aquest comentari:   votar positiu 18   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Synera fletxa Barcelona
22 de març de 2016, 05.18 h

Justa la fusta! El Finantial Times tenia raò.

L'únic que desinverteix a CAT és, contra sí mateix i contra nosaltres, el propi Estat espanyol que mai ha tingut punyetera idea del que és economia, ni mai la tindrà. Ple d'afocionats, va cap a la tomba.

Imagineu independents i amb corredor!

Veniu inversors veniu que no pararem el procés! Mai!