directe ! a La República. N. 4062. Dilluns, 25 de juny de 2018 05:56 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Manuel Delgado: "la CUP va pactar amb JxSí per candidesa"

Segons l'antropòleg "Hi ha sospites que CDC no és independentista"

Comentaris 27  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

L'antropòleg i professor universitari Manuel Delgado, ha participat avui a la tertúlia de 'El perquè de tot plegat' de El Món a Rac1 amb Jordi Basté i ha assegurat que hi ha sospites que CDC no és independentista, que no està fent res cap a la ruptura i que els pressupostos de Junqueras tenen bona fe però segueixen sent autonòmics. Així, ha volgut exculpar a la CUP sobre la trava en aprovar els pressupostos i ha dit que la formació és molt jove i va pactar amb JxSí amb candidesa.
manuel delgado
Manuel Delgado

Comparteix
   


Etiquetes
Delgado, que havia militat a Crida Constituent, ha explicat que la Cup és una formació de joves i "assumir una responsabilitat com la que han hagut d'assumir és complicat. Ha de ser aclaparador que hagin de decidir el futur del país".
 
En aquest sentit ha dit que els cupaires no volen quedar com els que històricament han destruït el procés: "el problema és un tema de confiança. Si tu arribes a un acord, has de veure amb qui ho fas. I hi ha elements en aquest pacte que no són de fiar". Llavors ha assegurat que el pacte "es va firmar amb candidesa".
 
Seguidament, Delgado ha dit que "no van calibrar amb qui s'estaven jugant els quartos. Mai han cregut que eren sincers amb el seu canvi de rumb. Com es pot entregar el país a un partit corrupte que durant dècades ha pactat amb el PP?" s'ha preguntat.
 
Per Delgado, no està clar que el camí s'estigui fent cap a la independència i ha definit els pressupostos d'autonòmics: "són de respecte i obediència i submissió a l'estat. No estan encaminats cap a la ruptura. Junqueras els ha fet carregats amb bones intencions socials". Per acabar ha assegurat que a l'esquerra independentista "hi ha la sospita que CDC no està a favor de la independència".

 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#27
Dr. Benway fletxa República Catalana ||*||
8 de juny de 2016, 16.57 h

I tu ets antropòleg, Delgado? Amb prou feines arribes a soplagaites.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
MAC fletxa Vic
8 de juny de 2016, 13.34 h

La CUP va enganyar milers de ciutadans (jo en conec alguns que ja se n'han penedit ) presentant-se com la garantia perquè el procés independentista tirés endavant, i no són garantia de res. Seran un entrebanc més que el procés haurà hagut de superar per aconseguir un estat català. Quina llàstima...gent que se suposava que volien remar a favor...


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Aleix fletxa BCN
8 de juny de 2016, 13.23 h

Millor entregar el país al PP directament bloquejant l'únic govern independentista que mai hem tingut.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Francesc fletxa Calders
8 de juny de 2016, 11.34 h

Quan un per mantenir el seu prestigi universitarii diu que sí a totes les noves tendències-collonades, en comptes de fer de guia intel·lectual, no és professor ni és res. És un arribista tanoca. Ho sento per tú, Delgado, però els qui ja no som uns "nanos" ho veiem així.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Maxx fletxa Maresme
8 de juny de 2016, 10.35 h

#22 Sospites? Certesa!!! Els comunistes no han sigut MAI independentistes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
josep fletxa barcelna
8 de juny de 2016, 10.27 h

Hi ha sospites que en comu Podemos és patriota espanyola


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
8 de juny de 2016, 09.48 h



DELGADO, ETS RARO....RARO....RARO....RARO................... QUI T'ENTENGUI QUE ET COMPRI. !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
8 de juny de 2016, 09.47 h


DELGADO, A CASA TEVA T'ENTENEN ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Empipada fletxa Barcelona
8 de juny de 2016, 09.35 h

Al meu parer els que van ser càndids van ser els de JuntsxSi, la CUP a l’endemà ja no sabia com desdir-se del pacte.
Van facilitar la investidura però no han complert res més del que han signat.
I el Sr Delgado ja ha anunciat que votarà Podemos. Cosa no gens coherent si un es diu independentista.


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
8 de juny de 2016, 09.26 h

p