directe ! a La República. N. 4083. Dilluns, 16 de juliol de 2018 16:29 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Europa se'n fia més dels científics catalans que dels espanyols

Els Països Catalans reben un total de 8 ajudes de les 19 de tot l'Estat

Comentaris 11  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

ja s'han conegut els resultats de l’European Research Council (ERC) sobre la convocatòria de l’any 2016 del programa ERC Starting Grants, unes ajudes als millors joves investigadors (la mitjana d’edat és de 35 anys) per desenvolupar idees en les fronteres del coneixement actual i constituir els seus propis equips de recerca. 8 dels guardonats són dels Països Catalans d'un total de 19 projectes a l'Estat.
cientific, estelada, catalana, catalans, cientifics
Científic amb l'estelada

Comparteix
   


Etiquetes
El programa ERC dóna aquests ajuts d'excel·lència (la taxa d'èxit d'aquest any ha sigut d'un 11%) als joves més preparats que guanyen la convocatòria i aquests reben un màxim d'1,5 milions d'euros per desenvolupar projectes de fins a 5 anys de durada amb un import global de 485 milions d'euros atorgats a 325 projectes d'investigadors joves. Aquestes ajudes representen la incorporació d'uns 1.000 investigadors predoctorals i postdoctorals.
 
Catalunya guanya amb diferència
 
En aquesta convocatòria, els països europeus capdavanters han sigut Alemanya (61), el Regne Unit (59) i França (46). Com en convocatòries anteriors, Catalunya s'ha situat al capdavant de l'Estat espanyol, ja que ha rebut 7 dels 19 projectes, seguida per Madrid (5), el País Basc (2), Galícia (2), el País Valencià (1), Andalusia (1) i Aragó (1).
 
Des de l'any 2007, Catalunya ha rebut 81 projectes i el País Valencià, 13.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#11
Paco Pi fletxa Barcelona
14 de setembre de 2016, 08.04 h

"Europa ES fia més dels científics catalans", no pas "se'n fia més de".


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
LLUIS fletxa bcn
13 de setembre de 2016, 20.30 h

Según datos de la patronal antiindependentista.
La fuga de empresas de Cataluña se dispara un 40% con Puigdemont.

Durante el primer semestre de 2016 se deslocalizaron casi 500 compañías, con una pérdida de facturación de 1.200 millones.

N.B. CATALUNYA ,EN CAS DE SETAR-SE DE LA RESTA DE L'ESTAT ,QUEDARÁ FORA DE U.E. I DELS DINERS I BCE.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Fd'A fletxa Calders
13 de setembre de 2016, 19.18 h

#8 ...en mans del Fernàndez Díaz i l'inefable magistrat conspirador "que nos hemos cargado la Sanidad Pública catalana".


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
13 de setembre de 2016, 18.59 h

Ejemplo de la Sanidad Pública Catalana en manos de los nacional-separatistas:

http://cronicaglobal.elespanol.com/vida/muere-bebe-enterovirus-parc-tauli-sabadell-barcelona_60925_102.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Fd'A fletxa Calders
13 de setembre de 2016, 18.21 h

La República Catalana estarà al capdavant no sols d'Espanya, com ara, sinó d'Europa, quan tingurm els nostres recursos propis i siguem tractats per la UE com allò que serem, una nació independen.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
13 de setembre de 2016, 10.41 h



TINC GANES DE QUE ENS ADMINISTREM SOLS.

ESTIC TIP DE PAGAR IMPOSTOS A AQUESTA GENTUSSA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
13 de setembre de 2016, 09.07 h


I amb la Independència i la administració dels nostres recursos, tindríem millor preparació dels nostres estudiants i tampoc estarien fora de Catalunya.

INDEPENDENCIA JA !! ESTIC FART DE ESPAÑA, LES CONTINUES CORRUPCIONS I LA LLUITA AFERRISSADA I DINTRE DEL QUE ENS PERMET LA DEMOCRÀCIA, SUBSISTIR.

No li dec res a España. VULL FOTRE EL CAMP ..


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
13 de setembre de 2016, 08.07 h

Cal dir que Catalunya ha obtingut 1 projecte per milió d'habitants, per tant, n'ha obtingut, proporcionalment més que Alemanya, UK o França.

També cal dir que les ajudes estatals, que teòricament haurien d'estar en proporcions similars al que avalua la UE, castiga fortament la recerca catalana ja que obtenim entre el 15 i el 20% del ajuts per part de l'estat. Madrid s'ho emporta quasi tot.


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
13 de setembre de 2016, 07.59 h



NORMAL, NORMAL...............

MOLTS METGES I CIENTÍFICS CATALANS, ESTAN ARREU DEL MON , LIDERANT GRANS HOSPITALS I PROGRAMES CIENTÍFICS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
13 de setembre de 2016, 07.01 h

SE'N FIA? !en català com cal s'ha de dir SE'N REFIA! . Fiar és donar crèdit ! i Exemple: en aquesta botiga no es fia. I refiar es fa servir en el cas de confiar.