El digital dels que votaran #SíSí. N. 3870. Divendres, 15 de desembre de 2017 22:43 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Govern espanyol adverteix que el 10J no serà un 'punt d'inflexió' en res

El milió i mig de manifestants no pot capgirar el que diu el TC, segons la Moncloa

Comentaris 38  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Un dia després de la històrica i massiva manifestació independentista al centre de Barcelona, han continuat les declaracions dels dirigents polítics i institucionals. Des de la Moncloa, el Govern espanyol ha negat que el milió i mig de persones al carrer suposi un 'punt d'inflexió' en la relació entre Catalunya i l'Estat espanyol, desmentint així les declaracions que van fer aquest dissabte els líders dels partits catalanistes. La Moncloa ha volgut deixar clar que caldrà acatar una sentència que, segons ells, valida el '95%' de l'Estat. Tot i aquesta reacció de l'executiu espanyol, el Govern català ha demanat al PSOE 'una resposta clara i contundent' des del govern espanyol per refer els ponts que la sentència del Constitucional 'ha trencat'.
zapatero congrés
Comparteix
   


Etiquetes
El govern espanyol ha mostrat el seu 'respecte' a la manifestació i ha admès que la marxa va ser 'important i nombrosa', però no creu que suposi un 'punt d'inflexió' en les relacions entre Catalunya i l'Estat. Fonts de La Moncloa han dit que el fet que el TC fes públic el document 24 hores abans de la manifestació i el clima 'preelectoral' que es viu a Catalunya podent haver contribuït a que 'no s'hagi llegit amb calma' un text que, reiteren, valida el '95%' de l'Estatut.

La Moncloa li ha restat importància a la manifestació tal com la van entendre els polítics catalanistes que hi van participar. El president de CiU, Artur Mas, va destacar que marcaria un abans i un després en la història de Catalunya. Tot i aquestes valoracions de fonts de la Moncloa, el Govern ha llançat la pilota sobre el terrat del govern Zapatero. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha demanat al PSOE una resposta 'clara i contundent' des del govern espanyol per refer els ponts que la sentència del TC 'ha trencat'. Nadal ha assenyalat que 'cal recuperar la integritat de l'Estatut vigent, que ha estat mutilat pel Tribunal Constitucional'. Així mateix, el conseller hs demanat unitat entre els partits aquesta setmana en el debat de política general al Congrés dels Diputats.

En aquest context, el president d'ICV i conseller d'Interior, Joan Saura, ha afirmat que l'èxit de la marxa suposa un 'missatge claríssim' al govern espanyol per tal de 'refer' el pacte polític i el diàleg' després de la retallada del TC.

El president no ha llançat cap missatge al govern espanyol i s'ha limitat a qualificar la 'gran manifestació' per 'protestar en contra de la sentència restrictiva del Tribunal Constitucional i defensar la dignitat de Catalunya', d''unitària, cívica i democràtica'. Montilla ha assegurat que 'defensar l'autogovern no és una abstracció, sinó tenir les eines, els instruments i els recursos per poder fer allò que la ciutadania necessita i mereix.

Reunió Zapatero-Montilla

Montilla i el cap del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, tenen previst reunir-se en els pròxims dies per abordar les conseqüències de la sentència. La trobada es podria produir després del debat de política general del Congrés dels Diputats dels dies 14 i 15 de juliol, i en tot cas abans de la conferència que el president espanyol té previst oferir a Barcelona el 23 de juliol.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#38
14 de juliol de 2010, 18.20 h

-un punt d'inflexió de res. No 'en res'.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#37
pasbort fletxa Vila-real
13 de juliol de 2010, 10.57 h

ZAPATERO
Sap de quin mal patim els CATALANS? que els actuals POLITICS NO S´ANTEREN QUE A MADRID NO TENEN QUE ANAR PER A RES!!!!, NO PODEN DEIXAR ELLS L´ESCLAVITUT, COM MOLTS, PERQUE NO DIR-HO DE CIUTADANS, digues, digues, el teu VOT estàs segur que es quedarà aquí, o ja està correns per arribar a castella!!!. però... saps el que és pitjor? QUE NO HO SAPIGUES!!!, jo sé que el meu quedarà aquí amb SEGURITAT!!! podeu afirmar-ho també vosaltres del VOSTRE?

Negociar amb mi si vas de vac... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#36
ANTON fletxa san josep
13 de juliol de 2010, 03.27 h

EL ZAPA-MEMO SIGUE SIN ENTERARSE, EL PUNTO DE INFLEXION SERA EN CATALUNYA, EL PUNTO DE INFLEXION SERA CON LOS PARTIDOS CATALANES, EL PUNTO DE INFLEXION ES CON EL PUEBLO DE CATALUNYA, EL PUNTO DE INFLEXION ES PORQUE HEMOS DECIDIDO "DECIDIR" ......QUE TU ZAPA-MEMO CADA DIA PINTAS MENOS EN ESTE JARDIN, EMPIEZA A RENEGOCIAR LA DEUDA DE ESPAÑA PORQUE NOSOTROS DENTRO DE POCO YA NO LA VAMOS A PAGAR, "LA GALLINETA A DIT QUE PROU" ¡¡¡ A NO ESTO FUE EL GENER DEL 76!!!!! AHORA ES ¡¡¡¡LA COLONIET... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#35 Montse Varderi Rosales
12 de juliol de 2010, 23.27 h

El Gover porta anys parlant malament dels catalans i dels nens que els peguem si no aprenen el català i això és una calumnia. Els nens i nenes aprenen
tan bé el català com el castallà i sembla mentida que és fiquin amb política i fasint servir als nens. Quan és el egoisme de uns pares? uns pares que no
saben si el dia de demà aquest nens que ja sera un adult, volien aprendre o no. Crec, que el saber no ocupa cap lloc. Solament es política. I no entenc
que després de tans anys, ara v... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#34 Montse Varderi Rosales
12 de juliol de 2010, 23.15 h

M


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#33
12 de juliol de 2010, 21.20 h

Li imperta a algú el que digui aquesta persona?

Els politiquets que patim al Parlament no se'n assabenten de rés!
Els uns perquè no volen i els altres no volen saber-ne rés! De covard qui ho és més?

Ho hem de tenir molt clar!!*!!

Hi ha dos tipus de partits polítics a Catalunya.

A) Els espanyolistes, que encara voldran un estatutet, refer pactes o diàlegs, sobiranistes o federalistes i que tot segueixi com fins ara.

B) Els que vulguin la Llibertat i ser Estat!

(cal passar ratlla a ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
Jordi fletxa ejpaña=merda
12 de juliol de 2010, 17.40 h

Estic fins els collons d´ejapaña

indepedencia

el PSC ens deixara tirats, ja veureu


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Josep fletxa Tordera
12 de juliol de 2010, 17.23 h

I a qui l'importa el que diu un mentider compulsiu, Sr.Zapatero?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
Jordi fletxa Barcelona
12 de juliol de 2010, 17.15 h

Serveixi aquest exemple per il·lustrar com de "despreciables" i "aïllats" són els crits de dissabte passat:

http://www.youtube.com/watch?v=fMJVovteCmc#t=150


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
dignitat fletxa aviat ex-espoliada
12 de juliol de 2010, 15.56 h

El que ha quedat clar es que espanya vol treurè, mica en mica,les conpetencies a totes les autonomies,els de madrid tenen gelos dels politics autonomics,considerant que es millor dispossar de tots els impostos a madrid , per d´aquesta manera ser unicament ells els corruptes .