El digital dels que votaran #SíSí. N. 3816. Diumenge, 22 d'octubre de 2017 21:20 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El Financial Times alerta que la censura franquista encara està vigent a Espanya

El prestigiós diari es fa ressò d'una investigació que afirma que les versions de l'època de Franco de molts llibres continuen publicant-se

Comentaris 26  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

Guifré Jordan @enGuifre - La imatge de l’Estat a la premsa internacional cada vegada és menys feble d’ençà que és incapaç d’investir un president del govern. Una circumstància a la qual contribueix un article que publica aquest divendres el Financial Times que a priori no té res a veure amb el bloqueig de l’Estat, però que dóna pistes sobre un dels temes tabú que juguen el seu paper en la impossibilitat d’entesa entre uns i altres partits: el llegat de la dictadura franquista


Comparteix
   


Etiquetes

Impossibilitat espanyola d'abandonar la censura franquista

“Espanya no aconsegueix girar full al llegat censurador de Franco”. És el titular de l’article del prestigiós diari britànic, que explica que una nova investigació demostra que “clàssics moderns censurats durant la dictadura encara estan disponibles a Espanya només en la versió aprovada pel règim franquista”. Això vol dir, segons el rotatiu, que alguns llibres encara apareixen “sense referències a la guerra civil espanyola o al propi Franco i estan privats de frases i passatges considerats massa explícits sexualment, crítics amb l’Església o immoral pels estàndards del règim”.

"La censura encara està viva a Espanya"

L’article recull declaracions del professor de la Universitat de Glasgow Jordi Cornellà, que afirma que tot i acabar la censura amb la mort de Franco, “es pot dir que encara està viva a Espanya”. En aquest sentit, explica que les editorials de vegades ni saben que els textos que tenen estan censorats i que això provoca que fins i tot hi hagi ‘eBooks’ amb les versions franquistes. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#26
27 de setembre de 2016, 11.42 h

Aquest periòdic va un poc endarrerit. Ara se n'adona d'açò? Per què creu que mana el pp? Per democràcia? Per por, conveniència i mans brutes de, sang legal innocent i patriota, tots morts per la sublevació feixista pagada amb diners criminals. Pel record de tanta infàmia, misèria i criminals actituds. El franquisme té ja 80 anys imperant. Per què creu que existeix de cap els sr. diáz? Per democràcia?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
25 de setembre de 2016, 17.24 h



MALEIT...MALEIT....MALEIT....I MIL VEGADES MALEIT .

Si existeix un infern, espero que estiguis cremant .


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
25 de setembre de 2016, 12.44 h



MALEIT PACO I LA TEVA HERÈNCIA .....!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
FASCISTAS ESPAÑOLES, UNIOS !! fletxa así os podreis dar pol saco unos a otros !
25 de setembre de 2016, 11.47 h


FRANCO, FRANCO QUE TIENE EL CULO BLANCO Y CUANDO SE HACE PIS TIENE EL CULO GRIS

FRANCO AL BARRANCO !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
25 de setembre de 2016, 10.30 h

ÉS UNA OPINIÓ DEL FINANCIAL TIMES, CERTA PERÒ INCOMPLERTA, NO HO ÉS SOLS LA CENSURA, L'ESTAT POLICIAL NO HA CESAT, ELS PODERS FÀCTICS SÓN D'UN ANTIC DE MÉS DE QUATRE-CENTS ANYS, LA REALITAT DE MESQUINESA IMPERIALISTA PER PATENT, NO HA DEIXAT EN AQUESTS QUATRE SEGLES MANTENIR ELS PAÏSOS CATALANS, COM A COLÒNIES. eL 1886 EL NOTARI DE CATARROJA DEL PAÍS VALENCIÀ, BENIGNE OLIVER VA ENCUNYAR EL CONCEPTE PAÏSOS CATALANS, PER TORNAR TOT EL VIGOR A L'ANTIGA CONFEDERACIÓ DE 4 NACIONS, SO... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
25 de setembre de 2016, 10.27 h



MALEIT FRANCO I QUE NO DESCANSI EN PAU.


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
25 de setembre de 2016, 10.25 h

#16

QUE YUYU, tu jefesito de arriba.

MALEITS GOVERNS QUE HAN TORTURAT COM A CANÌVALS.

Llegiu el article que parla de les tortures de TOMAS NICOLÀS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
25 de setembre de 2016, 00.08 h




#9





CAGARRITOOOOOOOOO O O O O !! !! !! !! . . . HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !!




. . . "EMOCIONANTE i ENCICLOPÈDICO" diu , pobret Cagarrito !! !! !! !!



HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !!



"MOSIONANTE Y CICLOPÈDICO" EING? EING?



HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !!











QUE PROFUNDA MOSIOOOOOONG



RECOLDÁS LA INSICLOPERIAAAAAAAA



CUANDO TOO EN SUS PAGINAAAAAAAAAAAAAS



ME HABLABA DE FRANQUISMOOOOOOOOO







( la música, poseu-hi... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
LA CANCIÓN DEL PIRA . . .do fletxa dedicada al Cagarritoneses
24 de setembre de 2016, 23.57 h



#9


Con diez TRICORNIOS por banda

usando a modo de vela

bragas sucias de su abuela

va ese pobre fascistín


Uno de ellos subnormal:

son dos hermanos siameses,

el otro és Aragoneses

que es aún más tonto, enfín.


Va por el mundo llamando

a todo quisque abuelete

i su novio se la mete

como a Delfina un delfín


Que ese ninyato està loco

hay que ver que loco está

porque le ha comido el coco

el PPartido PPopular



Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
NOSALTRES SOM EL SOMNI fletxa República Catalana II★II
24 de setembre de 2016, 21.30 h

#13


ESTEM ESPERANT EL 12 OCT.

CONTAREM LES MAJORIES SILENCIOSES SILENCIOSES




II★II VISCA LA REPÚBLICA CATALANA LLIURE DE
PARASITS ESPANYOLS



.