directe ! a La República. N. 4056. Dimarts, 19 de juny de 2018 18:03 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Advertència del PDECat a la CUP pels pressupostos

Marta Pascal creu que apujar l'IRPF o l'impost de successions pot restar competitivitat a l'economia catalana

Comentaris 11  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

El debat dels pressupostos és l’últim escull perquè Junts pel Sí i la CUP puguin tirar endavant finalment la legislatura i intentin culminar el full de ruta ara sí conjunt que van votar durant el debat de política general. El Govern té intenció de portar-los al Parlament a mitjans d’aquest mes, però els cupaires encara no ho veuen clar. L’organització Endavant de moment s’hi oposa de ple, i la resta de la formació continua reivindicant temes com la fiscalitat. El posicionament ha valgut una advertència de la coordinadora general del PDECat, Marta Pascal, en una entrevista a l’ACN publicada aquest matí. 


Comparteix
   


Etiquetes

Pascal assenyala els riscos de voler acontentar una deriva ideològica en els pressupostos

Pascal ha demanat a la CUP aparcar els debats "ideològics" per poder aprovar uns pressupostos "instrumentals i no típics" i evitar, així, el "bloqueig" del procés independentista. "No vulguem ser més ideològics del compte en un procés de sumes i majories que demana un esforç de tothom", ha subratllat la dirigent tot apel·lant a la "generositat" de les parts. A més, ha advertit dels riscos de voler "acontentar una deriva ideològica" en el marc dels pressupostos. Apujar l'IRPF o l'impost de successions –com reclamen els cupaires- pot restar "competitivitat" a l'economia catalana i "castigar" les classes mitjanes i els sectors productius, ha assegurat.

Els comptes de la Generalitat, "fonamentals" pel procés

D’altra banda, ha insistit que l'aprovació dels comptes de la Generalitat és "fonamental" perquè el procés independentista segueixi avançant. Per això, els actors polítics de Junts pel Sí i la CUP estan obligats a "entendre's", ser "generosos" i "sortir de les zones de confort partidista" per facilitar l'entesa, ha assenyalat. En aquest sentit, ha argumentat: "Mirem que els pressupostos no ens acabin generant un bloqueig del procés o un problema”. La dirigent del PDECAT considera que, en el moment polític actual i atesa l'excepcionalitat de la legislatura, el pressupost ha de ser vist com quelcom "instrumental" i no pas com els "típics" comptes "als que hem estat acostumats fins ara", ha matisat.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#11
JORDI fletxa GRANOLLERS
2 de novembre de 2016, 21.05 h

#9 A Catalunya no hem de parlar de dretes ni esquerres, abans de res hem de recuperar el nostre Estat propi lliure i democràtic, fer la DUI. Després ja es mossegaran els polítics per imposar les seves exigències i avantatges SI AMB LES NOVES LLEIS ELS HI PERMETEM.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Marta fletxa Sabadell
2 de novembre de 2016, 16.25 h

La xusma de la Cup darrera l'esquerrisme amaga el seu espanyolisme !!!

Ser de la Cup és de deficients mentals !!!

Visca Catalunya lliure !!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Josep Pagés i Canaleta de Cardedeu fletxa MAI SA DE DONAR SUPORT A LA DRETA RES JUSTIFICA DONAR SUPORT ALS QUE FAN RETALLADES I SON CORRUPTES HAN FET LA REFORMA LABORAL
2 de novembre de 2016, 11.33 h

EL P.S.O.E. SON TRAÏDORS ...PER DONAR SUPORT A LA DRETA ESPAÑOLA .....AL P.P. ...De aquesta mateixa formula E.R.C. ...Tambe son uns TRAÏDORS ....per donar Suport a la DRETA CATALANA a Convergencia . Que han fet i fan fortes Retallades Socials i son Corruptes con el P.P. .. El Canvi de Nom no els LLiure de Ser lo que ban fer i fan Corrupció ...LA CUP Si dona Suport a la Dreta a Convergencia seran TRAÏDORS per molts de la ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
JORDI fletxa GRANOLLERS
2 de novembre de 2016, 08.16 h

No es pot carregar més d'impostos als catalans, primer s'ha de fer la DUI i aprofitar els 50 milions diaris de euros que es queden a Madrid


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Josep Pagés i Canaleta de Cardedeu .. TOT EN CATALÀ fletxa NO A LAS CORRIDAS DE TOROS NI EN CATALUNYA NI EN ESPAÑA .. CAL PROHIBIR EL CRUEL CORRABOUS .. FORA SANTI VILA DIMITE MARXA PLEGA NO TE VOLEM .. MAL CONSELLER DE CULTURA DE CATALUNYA EL PITJOR
2 de novembre de 2016, 03.37 h

LA CUP SARAN TRAÏDORS A LA GENT D´ESQUERRES ,,,.. Si donan Suport ala Dreta Catalana de Convergencia ..Con SON TRAÏDORS EL P.S.O.E. ,, Per ajudar a la Dreta Española ...NO A LA DRETA


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
1 de novembre de 2016, 19.00 h

Pascal el FRENTE NAZIONAL ESPAÑOL DEL PSOE-PSC-PDEcat AL CONSELL COMARCAL DEL MARESME es el ALZAMIENTO NAZIONAL DELS FEIXISTES, FRANQUISTES I LLADRES, expulsant a ERC?
AI PASCAL, la nova PUJOLETA PER ROBAR EL MARESME, quina porqueria

els PUJOLS CONTINUEN AMOS I SENYORS DE PDECAT AL MARESME, LA SEVA PATRIA DE VERITAT
ROBAR, ROBAR I ROBAR


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
1 de novembre de 2016, 18.01 h

PDEC posant en.marxa de nou un.dels seus xantatges..els presupostos han de ser al gust de la oligarquia local.
Tenim l'enemic dintre de casa!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
NOSALTRES SOM EL SOMNI fletxa República Catalana II★II
1 de novembre de 2016, 14.57 h




Aquests de PDEcat que es calmin, sobretot la Pascal que sembla d'Unió.
Prou de tocar els collons i criticar als altres partits independentistes.
Aquí ho juguem tots o estripem les cartes.
Pascal calladeta estaries més maca.



Valora aquest comentari:   votar positiu 23   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Aniol fletxa l'Ametlla del vallès
1 de novembre de 2016, 11.59 h

Ei, em descuidava els de ERC. Exactament el mateix pera ells!


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Aniol fletxa l'Ametlla del vallès
1 de novembre de 2016, 11.57 h

SENYORES i SENYORS DEL PEDECAT i LA CUP
Feu el fotut favor de reunir-vos el què faci falta per a arribar a un acord i amb tota (TOTA!!!!) la discreció, enlloc d'anar airejant els vostres desacords. No teniu ni idea del mal que podeu arribar a fer a l'independentisme. Sembleu en Ronaldo del Madrid que l'altre dia reclamava "fora de joc" d'un gol d'un company del seu equip.
Sóu igual de burros que ell?
Que no senti ni de lluny cap més queixa de ningú de vosaltres. DE NINGÚ!