El digital dels que votaran #SíSí. N. 3868. Dijous, 14 de desembre de 2017 01:27 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Financial Times escull la “mà dura” del TC amb Catalunya com un dels temes del dia a Europa

El diari britànic no té dubtes sobre per què s'ha dotat de més competències l'Alt Tribunal

Comentaris 8  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

Guifré Jordan @enGuifre – Financial Times no dubta de la importància que la decisió del TC d’acceptar esdevenir una sala penal amb capacitat per inhabilitar polítics pot tenir en el futur del conflicte polític Catalunya-Espanya. Tot i que la notícia ha quedat engolida als mitjans catalans per la presentació del nou executiu de Rajoy i la detenció de l’alcaldessa de Berga, el prestigiós rotatiu britànic hi dedica una atenció preferent. De fet, a la versió digital és aquest matí encara és el segon tema del dia a la secció ‘notícies d’Europa’ de la portada, tot i la vintena de notícies sobre el Vell Continent que el diari ha publicat entre ahir a la tarda i aquest migdia. 

El rotatiu diu que la decisió pot comportar una escalada de tensió més gran entre Catalunya i Espanya

La peça, titulada ‘El Tribunal Constitucional espanyol dóna suport a la mà dura amb les autoritats catatalanes’, afirma que la decisió pot comportar una “escalada encara més important en el xoc de voluntats entre Madrid i la inquieta regió de Catalunya”. A banda d’explicar en què consisteix la nova potestat de l’Alt Tribunal i l’interès del govern de Rajoy per tirar la reforma endavant, posa de relleu per qui està enfocada: “Aquesta decisió judicial significa que les autoritats catalanes poden ser suspesos si impulsen mesures per ajudar a la secessió de la regió”.

El referèndum d'independència ja és a l'agenda del Financial Times

En aquest sentit, la publicació financera diu que Carme Forcadell està al punt de mira, però que segons analistes preguntats pel tema, la presidenta del Parlament no serà inhabilitada “com a mínim immediatament”. En cas contrari, comportaria “arriscar-se a empitjorar significativament les relacions ja tenses” entre els dos territoris. L’article també dóna context sobre el xoc Catalunya-Espanya i ja incorpora que la Generalitat té previst “un referèndum d’independència” l’any vinent. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#8
LLUIS fletxa bcn
3 de febrer de 2017, 18.49 h

N.B.QUAN ERAN MILIONS DE PESSETES, PUJOL S'EMBOLICÁ AMB LA SENYERA;ARA QUE SÓN EUROS ,EN MAS S'EMBOLIC AMB LA ESTELADA.

"LEX,DURA LEX ,SED LEX".


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
LLUIS fletxa bcn
15 de desembre de 2016, 19.02 h

El 6 de diciembre de 1978 los españoles mayores de 18 años fueron convocados a votar en referéndum la aprobación o no de la Constitución Española. Un 88% de los votantes dijeron «sí», aunque en Andalucía, Canarias, Murcia y Cataluña se superó el 90%. En ésta última, los votos afirmativos fueron Barcelona, 90,38%, Gerona 89,78%, Lérida 91,34% y Tarragona 90,99%.

N.B. EL R. U. NO TÉ CONSTITUCIÓ.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
5 de novembre de 2016, 10.49 h

PEL REGNE D'ESPANYA, NO S'HA ACABAT ENCARA LA GUERRA, D'OCUPACIÓ, AMB GENOCIDI LINGÜÍSTIC I D'IDENTITAT CONTRA CATALUNYA, VOLEN ESCOMETRE L'EXTERMINI DEFINITIU ELS AJUDEN LES CLAVEGUERES, PP, CIUDADANOS, PSOE, I TENEN A L'ABAST LA NOVA TROPA DE LA CRIMINAL PROTÈRVIA DEL NACIONALISME ESPANYOL, COM PODEMOS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
5 de novembre de 2016, 09.32 h



FINANCIAL TIMES. estem cansats. !!!

AQUESTA REMORA, NO HI HA CRISTO QUE LA AGUANTI.............


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Anna fletxa El Prat de Llobregat
4 de novembre de 2016, 21.58 h

tribunals polítics espanyols! la repressió política contra el Poble de Catalunya !


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
4 de novembre de 2016, 19.29 h







Aquesta notícia l'hauria de llegir la PPalurda Major del Digital, la CAGARRUTANESES, ella que se les dona de conèixer molt bé la llengua anglesa.






CAGARRUTAAAAAAAAAAA A A A A A !! . . . HUAH HUAH HUAH . . . DEIXA DE "DARLE DE BETÚN AL TRICORNIO" I VINE A LLEGIR QUE PENSEN ELS ANGLESOS DE LA "JUSTÍCIA " FRANQUISTA !!






HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !! . . .






Valora aquest comentari:   votar positiu 26   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
4 de novembre de 2016, 18.46 h

EL FRANQUISME QUE GOVERNA ESPANYA , DEMOSTRA QUE NO SERÀ DEMOCRATA MAI DE LA VIDA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
fideli fletxa rdnes
4 de novembre de 2016, 17.42 h

la "mà dura" del TC és la porta de desconnexió