El digital dels que votaran #SíSí. N. 3870. Divendres, 15 de desembre de 2017 16:41 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Continua el neguit a França per l’independentisme a la Catalunya Nord

L'ambaixador del país gal a Espanya defensa les fronteres actuals entre els dos estats però omet l'independentisme cors

Comentaris 30  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

França continua neguitosa per la declaració del Parlament en suport al dret d’autodeterminació de tots els territoris dels Països Catalans. Si fa dues setmanes el ministeri d’Exteriors gal va enviar una carta a l’ambaixada espanyola mostrant el seu malestar amb la resolució, avui ha estat el màxim representant francès a l’Estat qui ha volgut marcar terreny. En aquest sentit, Yves Saint-Geours ha dit que els habitants de la Catalunya Nord “se senten francesos”. 


Comparteix
   


Etiquetes

L'ambaixador francès treu pit

A més, ha remarcat que la frontera entre l’Estat espanyol i el francès porta segles “sense problemes conflictius” i que “no totes les fronteres europees estan fixades des de fa tant temps”. L’ambaixador també ha recordat que ja durant la revolució francesa de 1790 “tots els pobles” de l’estat van participar en un esdeveniment per dir que no eren, per exemple, de Bretanya o d’Alsàcia, sinó per subratllar que eren francesos.

Còrsega, cap a la independència

Yves Saint-Geours es basa en la història i en el secular sentiment francès de les nacions del país, però ha omès que la situació podria canviar en un moment de volatilitat política com l’actual. De fet, per primera vegada des del segle XVIII, Còrsega té des de l’any passat un govern i un parlament independentista. L’illa ja té un nivell d’autonomia, però no és suficient per molts dels ciutadans. De moment, en menys d’un any l’executiu ja ha posat sobre la taula el debat sobre la llengua corsa. La intenció és aconseguir la cooficialitat amb el francès al territori, però de moment París s’hi nega en rodó. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#30
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
16 de novembre de 2016, 17.31 h



#28

Oh! , no havia vist que en el teu comentari ja l'enllaç estava activat. Ho sento. Però millor si hi surt repetit tres vegades:

. http://www.jornalet.com/nova/7642/la-posta-sanciona-los-emplegats-que-parlan-occitan .




Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
16 de novembre de 2016, 17.30 h






#28

Suïmik, permete'm repetir aquest EXCEL.LENT enllaç que has posat a #28, de manera que als mandrosos no els calgui fer un copy&paste , i que amb un sol clic en tinguin prou:


. http://www.jornalet.com/nova/7642/la-posta-sanciona-los-emplegats-que-parlan-occitan .







Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28

Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
16 de novembre de 2016, 09.19 h

-"treu pit": és ininteŀligible. Traduiu-ho al català, si us plau.
-fa segles que.... No "porta"
-des de fa tant DE temps


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
16 de novembre de 2016, 07.31 h












#23


HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH . . . EL "VALENT" DE PEGA ES RETIRA AMB LA CUA ENTRE CAMES.








LI SEMBLA QUE PERQUÈ EM DIU "NENA" ELL JA QUEDA BÉ, COM SI AIXÒ COMPENSÉS L'IMMENS RIDÍCUL QUE HA FET, POBRE CRETÍ.








GRÀCIES, REINA, PER HAVER DEIXAT CLAR COM EN SOU D'INCOMPETENTS I FANFARRONETS ELS PANCASTELLANISTES !!








HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !!














Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Josep Pagés i Canaleta de Cardedeu fletxa GABRIEL RUFIAN CULPA AL T.C. DE LA MORT DE LA DONA GRAN MORTA CREMADA A CASA SEVA CASES FREDES PER LA POBRESA LA CULPA ES SERVEIS SOCIALS I GOVERN CATALÀ I AJUNTAMENT COMPAÑIA ELECTRICAT TOTS TENEN CULPA ..NINGU U VA EVITAR PASES
16 de novembre de 2016, 00.52 h

LA CATALUNYA NORD , a de fer molt més per potenciar la LLengua Catalana en el territori amb escoles Privades si fa falta Cal tenir mes presencia de la LLengua Catalana I PRODUCTES CATALANS Caves i vins catalans entre altres coses PINTAR ESTELADES I LA SENYERE PER ELS muros i paredes ... Trobada de Castellers i Sardanistas Portar Cultura ben Catalana . ......


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
David fletxa Badalona
15 de novembre de 2016, 23.05 h

s'acostumin!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
15 de novembre de 2016, 22.56 h

#22 LO SIENTO NENA, AGUANTAR TUS TONTERÍAS DURANTE 1 MINUTO SERÍA INSOPORTABLE, PIENSA LO QUE QUIERAS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
15 de novembre de 2016, 21.57 h





#20







HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH . . . PP A L U R D U U U !! !! !! !! HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !!





TU, MERDAPITHECUS, COM EL BEJOTA : " JE SUI CHARNEGOISE ME FRANÇAISE" . . .




Quedem si vols un dia i hora , en aquestes pàgines, per veure amb preguntes i respostes en un minut, qui coneix França i qui no , PPalurdu ?





Segur que "estaràs massa ocupat" oi ?





SOU ÀVIDS DE RIDICULESA, ELS CASPAnyols, HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH H... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
15 de novembre de 2016, 21.12 h

#20 Veo con estupor que eres un ser privilegiado... que sabe lo que piensa la mayoria de los catalanes... la mayoria de los españoles.... y ademas lo que piensan la mayoria de los franceses....
¿has pensado en comprar la loteria? lo digo porque igual te toca...pagarla