El digital dels que votaran #SíSí. N. 3940. Dissabte, 24 de febrer de 2018 03:02 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Els subterfugis esperpèntics de l'ABC per evitar reconèixer que Cervantes parlava català

Parla de "llengua valenciana" i assegura que un interrogatori fou en castellà i tradït per l'escribà

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 14 vots )
carregant Carregant

El diari ABC es fica en un jardí del qual no en sap sortir sense fer el ridícul. Un article d'ahir explica que s'ha trobat una firma original de l'escriptor del Quixot, Miguel de Cervantes. Narra que la troballa s'ha fet a l'arxiu històric del Regne de València i, curiosament, el document està redactat en català. Però l'ABC, assegura que fou traduït del castellà i que, a més, està escrit en valencià.

miguel de cervantes
Miguel de Cervantes

Comparteix
   


Etiquetes

Vergonyós com l'ABC amaga que Cervantes, la icona més gran de les lletres castellanes, parlés i entengués el català. Concretament, Andrés Amorós escriu sobre la troballa de la fimra de Cervantes més antiga fins ara coneguda: "se trata de una declaración judicial realizada por Cervantes ante el Justicia Criminal de Valencia [...] el documento está muy bien conservado: quizá nadie lo ha consultado desde que finalizó el pleito, en 1581. Está escrito en lengua valenciana: así se hacía entonces, en los tribunales de la ciudad; también incluye algunas fórmulas jurídicas en latín. Lógicamente, las preguntas a Cervantes y sus respuestas se hicieron en castellano; luego, el escribano lo tradujo todo al valenciano. Poco después, Cervantes leyó y firmó su declaración".

Per una banda, en cap moment parla de català sinó de valencià per evitar 'catalanitzar' una figura com la de Cervantes. Per l'altra, fa especial referència a dir que el judici oral es va fer en castellà i posteriorment traduït. 

 
Cal recordar que Cervantes al seu llibre més cèlebre, el Quixot, salva de les flames el llibre Trant lo Blanch, el qual elogia amb fervor i que va ser escrit en català, fet que demostra el coneixement de l'escriptor de la nostra llengua.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
13 de desembre de 2016, 08.19 h




#7 Al comentari 15 de http://www.directe.cat/noticia/491425/junqueras-son-catalans-tots-aquells-que-venen-a-viure-i-volen-fer-de-catalunya-el-seu-pais#comentaris és on l'ANALFABET FRANQUISTA lluis-bejota #7 DIU LA BARBARITAT DE QUE CATALUNYA NOMÉS TÉ 31 QUILÒMETRES QUADRATS, . . .


. . . ÉS A DIR , 5 KM X 6,2 KM !!!!... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
13 de desembre de 2016, 08.12 h


#7 Ja m'explicaràs com podries, amb només 800 000 persones fer una cadena des del País Valencià fins a ben entrat el Rosselló !!

És clar, un IDIOTA BORRATXO com tu, que vares dir que Catalunya de 31 km quadrats, ja veus si ets de fiar, pobra ANALFABET.


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
lluis fletxa bcn
12 de desembre de 2016, 19.42 h

POLÍTICA LV
El retorn de la Tercera Via

Només 800.000 persones creuen que el procés acabarà en independencia

N.B. I QUE CERVANTES ERA CATALÁ,ES CLAR


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 18
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
12 de desembre de 2016, 11.33 h

L'ABC, ERA FEIXISTA A PRINCIPIS DEL XX, CELEBRANT L'ATAC DELS MILITARS AL CUCUT I A LA VEU DE CATALUNYA, PER HAVER PUBLICAT UN ACUDIT SOBRE EL 1898 A CUBA, SI RECONEIX QUE CERVANTES, ESCRIVIA I PARLAVA VALENCIÀ, ES BO HAUREM DE DONAR LA RAÓ A JORDI BILBENY SOBRE CERVANTES. El Diccionario de la Lengua española, diu: Valenciano: és la lengua catalanaq hablada en el Antiguo Reino de Valencia. PODEU CONSULTAR-HO, ENCARA AVUI MANTENEN UNA VERITAT.


Valora aquest comentari:   votar positiu 45   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Synera fletxa Barcelona
12 de desembre de 2016, 11.00 h

#3

Hi ha una universitat de Berlin que manten aquesta teoria. La trovareu a internet.


Valora aquest comentari:   votar positiu 34   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Synera fletxa Barcelona
12 de desembre de 2016, 10.52 h

Per què aquesta inquina al català?

A què respon?

Els hi agradaria que ni tans sols existís?

Quina gentuza!


Valora aquest comentari:   votar positiu 42   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
12 de desembre de 2016, 10.31 h

Que el castellà es un dialecte del català ho sap tothom, per que sino encara parlarien el bereber a Madrid i provincies islàmiques del sud.
Castellà, sense els catalans era terra de moros i continua igual


Valora aquest comentari:   votar positiu 49   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
12 de desembre de 2016, 10.27 h

"Lógicamente, las preguntas a Cervantes y sus respuestas se hicieron en castellano; luego, el escribano lo tradujo todo al valenciano. Poco después, Cervantes leyó y firmó su declaración"??? Que potser han trobat una altra declaració que diu això, o s'inventen directament el relat segons els convé? El 1581 a València pràcticament tothom, tret de visitants, parlava la llengua, encara no hi havia passat Felip V, ni Franco ni el PP.


Valora aquest comentari:   votar positiu 51   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Lluis C fletxa Banyoles
12 de desembre de 2016, 10.14 h

Aquests espanyols sempre diuen que fa sol encara que plogui...Són realment patètics. Em faria vergonya ser espanyol.