El digital dels que votaran #SíSí. N. 3576. Divendres, 24 de febrer de 2017 13:38 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Última actualització Divendres, 17 de febrer de 2017 15:45 h

L’ambaixador espanyol a Israel esclata contra un article pro-procés d’un nord-americà

Fernando Carderera defensa que Catalunya sempre ha format part d'Espanya i que l'Estat mai ha anat en contra del Principat, ni el 1714

Comentaris 18  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Guifré Jordan @enGuifre L’ambaixador espanyol a Israel ha esclatat contra un article d’un activista polític sionista nord-americà, Michael Freund, que pretenia justificar el procés d’independència català al diari israelià The Jerusalem Post. El diplomàtic espanyol, Fernando Carderera, ha respost a la columna d’opinió de Freund amb un article al mateix diari on afirma que un Estat català només ha existit durant sis dies en tota la història, que Espanya mai ha anat contra Catalunya i que mai l’ha ocupada. 

Freund, exassessor del primer ministre israelià Benjamin Netanyahu, defensava al seu text que el Principat té més dret que Palestina a ser un estat tot i que “no susciti tant interès per part de les capitals europees”. A més, deia que “Espanya ha estat ocupant Catalunya durant més de 3 segles” i que “els catalans poden legítimament defensar que són una nació amb la seva pròpia llengua”, a banda de mencionar les intencions de Puigdemont de celebrar un referèndum aquest setembre.

L'ambaixador espanyol a Israel: "Mai ha existit un estat català"

L’ambaixador espanyol a Israel, però, rebat que “mai ha existit un estat català”, a banda dels sis dies que van succeir la declaració de la República Catalana per part de Pau Claris el juny de 1641. També ha argumentat que “els orígens de Catalunya es remunten a l’Edat Mitjana amb la formació del comtat de Barcelona, que va esdevenir part de la Corona d’Aragó”. Així, diu que “Catalunya ha estat part d’Espanya des de la creació del Regne d’Espanya”.­­­

Carderera: "Mai hi ha hagut una història d'Espanya contra Catalunya"

Carderera també intenta desmentir Freund pel que fa al domini espanyol sobre el Principat: “Espanya mai ha ocupat Catalunya [...]. Mai hi ha hagut una història d’Espanya contra Catalunya, ni el 1714 ni en els 300 anys posteriors”. L’ambaixador també segueix fil per randa l’argumentari de Rajoy per fer una defensa acèrrima de la Constitució i es permet acusar el seu interlocutor de no haver llegir un altre article seu que precisament rebatia una defensa del 9N de Freund uns dies després de la votació.
 



Notícies relacionades
lectures 26976 lectures Comentaris 18 comentaris

COMENTARIS fletxa taronja

item
#18
20 de febrer de 2017, 12.42 h

Ufff!!!!!! quina paranoia que te aquest home, és com Matrix


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Fd'A fletxa Calders
18 de febrer de 2017, 11.43 h

I què vols que digui si li va el càrrec. Ni els capellans han de defensar l'Esglèsia ni els pòlítics del govern han de defensar la doctrina oficial. Hi ha massa interessos per poder tenir credibilitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
18 de febrer de 2017, 11.41 h

-mai NO ha anat
-mai NO l'ha ocupada
-tant D'interès. No "tant interès"
-Cardenera diu que Catalunya... No "defensa"
-diu que un estat... No "afirma"
-fer un referèndum al setembre. Ni "celebrar" ni "aquest"
-mai NO ha existit CAP estat català
-mai NO hi ha hagut CAP història
-Espanya mai NO ha ocupat...
-ni els 300 anys següents. No "en els 300 anys"


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
mario fletxa barna
18 de febrer de 2017, 11.05 h

Com pot anar bés españa amb tots aquets paquets que tenen com a representants tan al gobierno com a pertits polítics no catalanistes que l'¡integren i no parlem dels seus represntants arreu del món

MARXEM! VISCA LA REPÚBLICA CATALANA A TOCAR!


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Pere fletxa Barcelona
18 de febrer de 2017, 10.59 h

Aquest Sr. No carda prou bé ...


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Synera fletxa Barcelona
18 de febrer de 2017, 10.28 h

No saben ni com tapar la història. Espanya és un vall de disfresses tronat.

És desacrediten sols. Pensen que hom jo se sap la veritat? Sobre tot en els papers de Westminster?


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Joan fletxa Barcelona
18 de febrer de 2017, 10.14 h

ja quasi a pertot arreu saben l que esta passant a casa nostra...i com sempre, els representants espanyols fent el paperot : aixó funciona !


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Synera fletxa Barcelona
18 de febrer de 2017, 01.17 h

Negacionisme com els nazis amb els jueus.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
David fletxa Badalona
17 de febrer de 2017, 22.52 h

violència espanyola per tots cantons!


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
17 de febrer de 2017, 17.32 h

http://www.spainthenandnow.com/userimages/Map%20al-Andalus%201035.%20Wikimedia%20Maps%20of%20Spain.png



posi això al browser i veurà que l'Aragó quan el seu REI VA VINDRE A DEMANAR AUXILI I Protecció FUGINT EL REI DE? SI SENYOR, CASTELLA, COM NO PODIA SER D'ALTRA FORMA... Hera menys de la meitat de l'extensió de Catalunya sr., ambaixador, parlem del segle 1... Llegir més