directe ! a La República. N. 4062. Dilluns, 25 de juny de 2018 14:02 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

El gol de la remontada Barça va provocar un terratrèmol d'escala 1 a Barcelona

Així ho explica l'Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

L'eufòria desenfrenada i l'alegria que va esclatar entre els afeccionats al Barça quan es va consumar la remuntada històrica contra el París Saint Germain al Camp Nou el passat dimecres a la nit va tenir conseqüències sísmiques. Segons explica Jordi Diaz Cusi, des de l'Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera, es va detectar un terratrèmol d'1 grau a l'escala Richter coincidint amb el gol de Sergi Roberto.
Tal com es pot observar en aquest gràfic de l'Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera, així és com el sòl se sacsejava durant la nit de la remuntada al Camp Nou. La gràfica mostra els petits moviments sísmics que es produeixen a cada gol però la sacsejada més forta es produeix amb el 6 a 1. Concretament es va arribar a un terratrèmol d'1 grau a l'escala Richter, un tremolor imperceptible per les persones. Jordi Díaz ha explicat que des de l'observatori, a 500 metres de l'estadi, El gol de Sergi Roberto va fer tremolar el sòl i el sismògraf ho va captar.
 
El sismòleg ha elaborat també un espectrograma que mostra com es distribueix l'energia sísmica entre les diverses freqüències captades pel sismòmetre durant els gols:





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
fasfastic fletxa fasfastic
12 de març de 2017, 21.57 h

#6 filldeputa


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Querido "NAZISTA" Juan Ruiz Solanes de Figueras - Gerona AKA SuperCat :TUS PALABRAS RESUENAN COMO UN ZUMBIDO DE MOSCA EN MIS OIDOS fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos TODOS los catalanes)
11 de març de 2017, 13.10 h

El arquitecto español Calatrava presenta el nuevo techo del mundo: la Torre de Dubai Creek Harbour

El arquitecto español Santiago Calatrava ha presentado en Dubai el que será el próximo "icono del emirato", una torre inspirada en la flor de lirio y por un valor de 1.000 millones de dólares (casi 900 millones de euros), que será mayor que el Burg Jalifa, actualmente el edificio más alto del mundo

http://www.elmundo.es/economia/2016/04/12/570ca03922601deb0f8b459a.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Synera fletxa Barcelona
11 de març de 2017, 11.36 h

El proper terratrèmol es produirà en hissar la bandera de la República Catalana.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
11 de març de 2017, 08.43 h

-remuntada. No "remontada"
-els petits moviments que hi ha a cada gol. No "produeixen"


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
11 de març de 2017, 08.40 h

Halaaaaa. Es diu "la terra tremola". NO "el sòl".


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ, DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ. fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
10 de març de 2017, 18.21 h



#1


HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !! . . . JA HI TORNA !! !! !! !!



M'HERNIAARÉ DE TANT DE RIUREEEEEEEEE !! !! !! !!


QUE INFANTIL !! !! !! !! . . . HUAH HUAH HUAH HUAH . . . Cagarrutaneses, es veu que mal usar el meu nom no et prova, NO SE'T POSA BÉ, cada vegada fas uns RIDÍCULS MÉS ESCANDALOSOAMENT GROTESCOS.



Ara sembles talment un nen (o una nena, potser millor) amb un pirulí de menta, fent mirotes (= "intentando dar envidia") a tothom :





- Mireu, mireu, tinc un pirulí d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Querido "NAZISTA" Juan Ruiz Solanes de Figueras - Gerona AKA SuperCat :TUS PALABRAS RESUENAN COMO UN ZUMBIDO DE MOSCA EN MIS OIDOS fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos TODOS los catalanes)
10 de març de 2017, 17.30 h

El AVE a La Meca empieza a rodar

http://www.expansion.com/empresas/transporte/2017/03/09/58c06fd646163fed698b4606.html?cid=OUTSINER001&s_kw=elmundo


En el tramo sur, que discurre entre las ciudades de Jeddah y La Meca, la marcha de las obras discurre con mayores dificultades. El consorcio todavía tiene que montar unos 10 kilómetros de vía y existen problemas en dos o tres kilómetros de montaña donde la solución que se pactó con los encargados de las obras de infraestructura (corte de l... Llegir més