El digital dels que votaran #SíSí. N. 3848. Dijous, 23 de novembre de 2017 21:08 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Referèndum sobre la independència doble fletxa

El 'The Economist' contempla la possibilitat que Catalunya voti sense el consentiment d'Espanya

La revista recull el descontentament amb Espanya i opina que Rajoy hauria de modificar la constitució

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

La publicació parla del referèndum del pròxim dia 1 d'octubre i del fet que si la majoria de catalans vota que 'sí', Puigdemont declararà la independència 48 hores després. Tot i això, també ressalta que amb el 40% o 44% dels catalans a favor de la independència no n'hi hauria prou per fer una "revolució".
Captura de pantalla de l'article de 'The Economist'
Captura de pantalla de l'article de 'The Economist'
© Directe.cat

Comparteix
   


Etiquetes
La revista The Economist parla de la convocatòria del referèndum. L'article assenyala que si la majoria de catalans vota que 'sí', el Parlament declararà la independència dos dies després.
 
L'article recull l'evolució del moviment independentista i recorda que el factor detonant va ser la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut el 2010. Així, també comenta que Puigdemont té la legislació espanyola i la internacional en contra. I explica quan el Govern va consultar al Consell d'Europa sobre la legalitat del referèndum, la resposta va ser molt clara: només es podria fer si s'ajustava a la constitució espanyola.
 
Amenaça militar
 
La publicació es fa ressò de l'amenaça militar per part del govern espanyol, tot i que constata que segurament el referèndum s'impedirà per la via judicial. A més a més, apunta que amb el 40% o 44% dels catalans a favor de la independència --segons sondejos-- no n'hi hauria prou per fer una "revolució".
 
L'article deixa entreveure que potser Rajoy, per mantenir el país unit, hauria de preveure una reforma constitucional. 
 




COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
postulator fletxa simulator
15 de juliol de 2017, 17.34 h

#12 merda pudenta fastigos vomitiu idiota borartxo imbecil cagarret sifilitic


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenen en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
15 de juliol de 2017, 12.41 h

#5 COMO QUE EL ASALTAPISCINAS Y CONDENADO EN FIRME POR BANALIZAR EL NAZISM OS LO ESCONDE , PLACEME COMUNICAROS QUE YA NO ES SOLO EL PATRIARCA DEL CLAN PUJOLONE EL UNICO DELINCUENTE CONFESO Y CONDENADO, EL ORIOLET TAMBIEN HA CONFESADO Y SERA CONDENADO A DOS AÑOS Y MEDIO POR TRAFICO DE INFLUENCIAS Y COHECHO. SI PANTOJA FUE A LA CARCEL POR ESA MISMA PENA, NO DEBERIA SER DIFERENTE CON ESTE DELINCUENTE. AHORA SOLO FALTA SU HERMANO MAYOR Y LA MADRE SUPERIORA.


OTRO QUE AYUDA A CLAVAR EL ATAUD DE CD... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
14 de juliol de 2017, 13.36 h

#5 Hahhahahahahahahaha, si i també penja del Mundo fent-lo passar com a verídic hahahahahahahhaha, és de baix concient intel.lectual, el guanyo sempre en tot


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenen en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
14 de juliol de 2017, 12.43 h

SI EL PUIGTONTON NO CONSIGUE NI AUNAR ESFUERZOS EN SU PROPIO GOBIERNO COMO PRETENDE AUNAR ESFUERZOS DE LOS CATALANES


HOY, MAS QUE NUNCA, EL PETCAT SABE (sondeos dixit) TRAS ESTA PURGA QUE EN LAS PROXIMAS ELECCIONES SUS RESULTADOS SERAN PEORES QUE EL PROPIO PPC Y AHI PERDERAN LA TETA MUCHOS DE ELLOS EN DIPUTACIONES, CONSEJOS COMARCALES,ETC ETC.

AHORA ESTAN EMPEZANDO A VISLUMBRAR LAS CONSECUENCIAS DE LOS DELIRIOS DEL MAD MASS Y DEL PUIGTONTON.TOO LATE.


SE COMERAN LOS UNOS A LOS OTROS DIJO UN... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
14 de juliol de 2017, 08.58 h

-preveu la possibilitat- No "contempla"


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Emili fletxa Terrassa
14 de juliol de 2017, 08.36 h

Si no defallim ens en sortirem.
ANEM BEN GUIATS ! ! ! !


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
cesc fletxa Barcelona
14 de juliol de 2017, 04.04 h

Se me'n refot l'opinió dels anglosaxons. Nomes miren pels seus interessos econòmics.L'únic que hauria importar-nos en aquests moments, son els sentiments i l'opinió dels nostres connacionals.Endavant amb el referèndum!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
13 de juliol de 2017, 23.46 h



#1


TU, PPOBRA PPALURDA ANAL-FABETA I PPAPPANATES, QUE FOTS EL MÉS ESPPANTÓS DELS RIDÍCULS DIENT "NAZIS" A TOTHOM, FINS I TOT AL SANT PARE . . .



. . . TU PRETENS RIURE'T DE NINGÚ, PPOBRETA??!! !!



HUAH HUAH HUAH , . . LA TEVA "ACIENDA" NO ET "COARTA" DE RIURE ?? (*)



HUAH HUAHBHUAH HUAH HUAH HUAH . . . P P A L U R D A A A A !! !!


COM POTS SER TAN EXTREMADAMENT PPALURDA, CRIATURA ??!!



HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH !! !! !! !!






* * * * * * * * * * * * *

Això de ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
APAÑAMELAPELA fletxa II*II Republica Catalana
13 de juliol de 2017, 22.36 h

#1


Si no te jodiera lo que dice "The Economist" estarias callada, putita nazi
Cuando te conviene nos metes "El Pais" o e l Periodico como si fuera la
verdad universal.
Te jodes mamarratcha, lo que dice "The Economist" es lo que va a pasar.
Estais desencajados,no sabeis por donde tirar, porque sabeis que esto es
imparable.
Nos iremos seguro.



ES-PATRAÑA = ESTAT EN DEFUNCIO = R.I.P.



.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Synera fletxa Barcelona
13 de juliol de 2017, 20.05 h

Del Dictamen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010 sobre la legalitat de la declaració unilateral independència extraiem aquest resum

– No hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència

– Quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest poble

–... Llegir més