directe ! a La República. N. 4062. Dilluns, 25 de juny de 2018 12:04 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

La Comisió Europea ja valora sense embuts la independència de Catalunya

El president de l'òrgan europeu, Jean-Claude Juncker diu que si Catalunya esdevingués independent, tindria conseqüències

Comentaris 26  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

Europa contempla una possible independència tot i que assegura que si es produeix, Catalunya quedaria fora de la UE i hauria de passar de nou per un procés d'adhesió que acostuma a tardar anys.
El president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker
El president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker
© Twitter @JunckerEU

Comparteix
   


Etiquetes
Espanya forma part de la Unió Europea però, què passarà amb una Catalunya independent? Per al president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, si Catalunya esdevingués independent, tindria conseqüències.
 
Així contestava per escrit a l'eurodiputada Beatriz Becerra, segons recull El Confidencial. El president de la CE confirma la postura dels seus predecessors: la independència significa sortir de la UE.

Fora de la UE? El referent del Brexit
 
Segons explica el digital, la independència tindria conseqüències legals. Espanya és qui pertany al club comunitari, i per tant, si es deixa de formar part d'un d'ells, se surt també de la Unió. Aquest fet, obligaria tant a Catalunya com a Escòcia -si es donés el cas- a passar de nou per un procés d'adhesió que acostuma a tardar uns anys. 

Tanmateix, el cert és que la Unió Europea s'ha mostrat molt disposada a acceptar Escòcia un cop el Regne Unit va votar per marxar de la UE, així ho demostren diferents reunions bil·laterals amb la primera ministra d'Escòcia i líder del Partit Nacional Escocès, Nicola Sturgeon, pel caràcter europeïsta dels escocesos. En aquest sentit, cal afegir que la capitalitat del Mediterrani de Barcelona, com el poder econòmic del Port i l'Aeroport de la capital de Catalunya, són dos grans atractius i actius que Europa intentarà conservar.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#26
pere fletxa Barcelona
15 de juliol de 2017, 12.16 h

Hi ha gent que sua per diu el que diu, generalment obvietats, doncs tota decisió seriosa té consequèncises ... Apunti's a que la consequència de fer un referèndum sigui una república catalana!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Joan Jaume fletxa Catalunya Nord
15 de juliol de 2017, 12.02 h

Keep calm Jean -Claude Juncker. Europa no es pot posicionar sobre el projecte de la Independència de Catalunya. Però no tindrà cap dificultat a posicionar-se sobre una Catalunya independent. Europa decidirà sobre fets, no sobre projectes. La República catalana serà un membre amb els mateixos drets i deures que tots els altres Estats, no deixarem la cadira buida, seria un regal als PP i altres...No volem jugar al pati del parvulari, si no al pati amb els grans !


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Gentil fletxa Osona
15 de juliol de 2017, 10.31 h

Ara tot son especulacions, però el dia que Catalunya sigui independent, l'endemà mateix Europa oferirà entrar a la unió europea. De fet Catalunya ha pagat entrar a la UE amb els diners públics, o sigui que com a mínim ja tenim la paga i senyal feta.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Enric fletxa Barcelona
15 de juliol de 2017, 00.02 h

¿Y si no vienen?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
14 de juliol de 2017, 23.46 h

Boques... Tots són uns boques... Vindran darrere nostre per que entrem al Club.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
14 de juliol de 2017, 20.16 h




#19


Desenganya't Caguetesneses, una vegada més el teu precari cervell intoxicat per la mitja copeta d'ANÍS EL MONO t'ha fet interpretar equivocadament la realitat.


El que "resuena en tus oidos como zumbido de moscas" NO SÓN les meves paraules, Caguetesneses, ÉS EL CERÚMEN QUE SE'T FA A LES ORELLES PERQUÈ NO TE LES RENTES MAI, COTXINA !! !! !! !!


Au, corre, compra al super una capsa d'aquells bastonets amb cotó als dos extrems, mulla'n un amb glicerina o, si no en tens , amb ol... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
14 de juliol de 2017, 20.06 h

#19

Aragoneses.... TU VARES SORTIR DIRECTAMENT DE LA LLIBRERIA EUROPA....?


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenen en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
14 de juliol de 2017, 19.37 h

COMO QUE EL ASALTAPISCINAS Y CONDENADO EN FIRME POR BANALIZAR EL NAZISM OS LO ESCONDE , PLACEME COMUNICAROS QUE YA NO ES SOLO EL PATRIARCA DEL CLAN PUJOLONE EL UNICO DELINCUENTE CONFESO Y CONDENADO, EL ORIOLET TAMBIEN HA CONFESADO Y SERA CONDENADO A DOS AÑOS Y MEDIO POR TRAFICO DE INFLUENCIAS Y COHECHO. SI PANTOJA FUE A LA CARCEL POR ESA MISMA PENA, NO DEBERIA SER DIFERENTE CON ESTE DELINCUENTE. AHORA SOLO FALTA SU HERMANO MAYOR Y LA MADRE SUPERIORA.


OTRO QUE AYUDA A CLAVAR EL ATAUD DE CDC.... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 9
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
14 de juliol de 2017, 18.34 h

#6 -------

!! ATENCIÓ...!! ----!! FEIXISTA ESPANTAT....!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
14 de juliol de 2017, 18.29 h

La foto con la Presidenta del Parlamento catalan, demuenstro que Junckers es un BORRACHO PERDIDO, UN SIRVENGUENZA, UNA MIERDA DEL PP-PARTIDO DE SINVERGUENZAS.
MERKEL, NO BEBAS TANTO, BORRACHA