El digital dels que votaran #SíSí. N. 3845. Dilluns, 20 de novembre de 2017 23:46 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Puigdemont: "El nostre present coneix més a prop del que podríem imaginar conductes pròpies de règims totalitaris"

El president de la Generalitat reivindica la vigència del cinema compromès de Costa-Gavras en el lliurament del Premi Internacional Catalunya

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

ACN Barcelona .- El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha reivindicat aquest dilluns al vespre la vigència del cinema compromès de Costa-Gavras en el lliurament del 29è Premi Internacional Catalunya. Segons Puigdemont, és erroni pensar que les farses judicials, les regressions de llibertat, les tortures, les farses judicials o els cops d'estat són cosa del passat o que es donen només en països en vies de desenvolupament. "El nostre present coneix més a prop del que podríem imaginar conductes pròpies de règims totalitaris com els que retrata Costa-Gavras", ha asseverat posant d'exemple la gestió de la crisi dels refugiats. Al seu entendre, el sistemes han "refinat" avui dia la seva "perversió per ser més eficaços" de manera que els populismes, totalitarismes disfressats, les manipulacions o els enganys acompanyen "sovint amb massa indolència la manera com alguns estats tècnicament democràtics es burlen de les llibertats".

Al seu entendre, la mort de centenars de persones a la Mediterrània respon a estats que a les conferències internacionals "prediquen el seu compromís i la solidaritat" mentre que amb la seva actitud no paren de permetre-ho.
 
En aquest sentit, considera que el cinema és "molt útil" a la societat actual ja que des del terreny de la llibertat de creació i expressió, la cultura i el compromís social i polític és com es poden "desemmascarar" les farses que s'amaguen i es justifiquen rere els "abusos" dels estats i "dels sistemes que els emparen".
 
Per això, ha animat Costa-Gavras a continuar "creant, enviant missatges i sacsejant amb la seva mirada insubornable" el món actual.
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
18 de juliol de 2017, 12.23 h

COSTA GRAVAS, AMB EL SEU PARLAMENT I LES SEVES PEL·LÍCULES ESPERONA L'ESPERIT DE JUSTÍCIA QUE CAL A TOTHOM, GRÀCIES, I EL PREMI DE CATALUNYA, MAI MÉS ADEQUAT, EL PRESIDENT PUIGDEMONT, ENCERTAT EN TOT.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || | fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
18 de juliol de 2017, 12.22 h




#7


ALBERTO "ARAGONESES",



ERES UN POBRE MENTECATO



NO TE LAVAS DESDE HACE MESES



ANDAS COMO UN PATO



PERO, POR DIOS! NO CESES



DE HACERNOS REIR UN RATO



CON TUS SANDECES





( signat : jOan ruiz i solanEs, el teu botxí oficial, que tan sovint et pren el pèl, t'escarneix, es burla de tu, et ridiculitza, et tortura i et martiritza . . . )




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenen en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
18 de juliol de 2017, 12.11 h

CLAMOROSA OCULTACION DEL ASALTAPISCINAS DE LA DIMISION POR CAUSAS POLITICAS DEL DIRECTOR DE LOS MOZOS DE LA CUADRA.

YA NO SABE COMO TERGIVERSAR LA REALIDAD. ESTARAN BUSCANDO TRAPOS SUCIOS DE ESTE SEÑOR.

Los Mossos d'Esquadra, en vilo tras la dimisión de su jefe político
Sindicatos y altos mandos policiales reconocen inquietud por su papel en el 1-O

La cúpula del cuerpo teme verse "atrapada" entre la ley y las órdenes de la Generalitata la purga del puigtontont y la fuga

A los mozos sol... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
18 de juliol de 2017, 09.22 h



Paraules de un Comissari de policia, español...."EL SISTEMA ES TAN CORRUPTO QUE EXPULSA A LOS DECENTES."


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
18 de juliol de 2017, 09.06 h


Que uns generals feixistes varen començar l'ASSASSINAT de prop d'un milió de ciutadans de l'estat espanyol, tot cantant:

Arriba escuadras a vencer , que en españa empieza a amanecer !


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Fd'A. fletxa Calders
18 de juliol de 2017, 09.05 h

El procés ja ha servit, fins ara, per alguna cosa. Ha tret a la llum quí és el PP, el Rajoy i companyia. Dictadura encoberta, franquisme sociològic, perversió de les institucions (justícia, hisenda, exèrcit, policia, reialesa...) Ara tothom pot saber ja per què ens en volem anar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
ESPAÑA, MES DE......900 IMPUTATS....!! –-QUI DONA MES....?.––.............––QUI VOL RESTÀ A UN PAIS TAN PODRIT...!! .....? –––––- CATALUNYA 19% DEL PIB....!! fletxa ––––––NO ENS HEM DE PERDRE EL 18/7 A Tv3. al "sense ficciò" sobre la corrupció española. –––LES CLAVEGUERES españoles.
18 de juliol de 2017, 08.31 h



CATALUNYA a ecspaña, ....NO TE FUTUR.......

VOTEM PER LA NOSTRE LLIBERTAT........


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
18 de juliol de 2017, 07.17 h



España, un REGIM TOTALITARI I CORRUPTE FINS EL "TUETANO"........


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Synera fletxa Barcelona
18 de juliol de 2017, 01.07 h

Missatge subliminal del tot aplicable al cop d'Estat del govern espanyol en veure que la farsa creada per l'establisment a la transició se'ls cau a troços.