El digital dels que votaran #SíSí. N. 3871. Dissabte, 16 de desembre de 2017 21:21 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Referèndum sobre la independència doble fletxa

Rajoy nega la realitat: "No hi haurà referèndum"

"La societat catalana necessita que se la protegeixi d'un projecte radical i divisiu", avisa el president del Gobierno

Comentaris 23  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha anunciat durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la interposició del recurs d'inconstitucionalitat contra la reforma del Reglament del Parlament que ha de permetre l'1-O.
El president espanyol, Mariano Rajoy, durant la roda de premsa abans de les vacances d'estiu
El president espanyol, Mariano Rajoy, durant la roda de premsa abans de les vacances d'estiu
© Tània Tàpia

Comparteix
   


Etiquetes
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha anunciat aquest divendres la interposició del recurs d'inconstitucionalitat contra la reforma del Reglament del Parlament que ha de permetre la tramitació exprés de la Llei de transitorietat jurídica, i ha assegurat que "no hi haurà cap referèndum l'1-O".
 
Segons Rajoy "la societat catalana necessita que se la protegeixi d'un projecte radical i divisiu" i amb aquest recurs "el govern compleix la seva obligació de vetllar per la legalitat, però també està defensant les institucions autonòmiques catalanes i els seus funcionaris, que no poden ser utilitzats al servei d'una actuació obertament contrària al dret".

Així, ha apuntat, la reforma vulnera el "dret a la participació política de la minoria parlamentària en condicions d'igualtat que garanteix el nostre ordenament jurídic". L'Advocacia de l'Estat el registrarà en les pròximes hores i el Tribunal Constitucional es podria reunir la setmana vinent per admetre'l a tràmit.
 
El president espanyol ha anunciat el recurs a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, que com és habitual ofereix ell al final del curs polític. Segons Rajoy, "l'única intenció de la reforma és aprovar per tràmit d'urgència i sense les més elementals garantís democràtiques les lleis amb què es preveu liquidar la sobirania nacional, la constitució espanyola i el mateix Estatut d'autonomia".
 
Complicitat amb Foment
 
Rajoy ha recordat les recents manifestacions de la patronal catalana Foment del Treball i del lletrat major del Parlament contra el procés, i ha apuntat que "fets com aquests demostren que el conjunt de la societat catalana és molt plural i de tarannà molt moderat".
 
"Aquesta societat necessita que se la protegeixi d'un projecte radical i divisiu que s'intenta imposar a les braves", ha dit abans de prometre que "no hi haurà cap referèndum l'1-O" perquè "el TC ha dit clarament que és inconstitucional i per tant il·legal".
 
"No hi haurà referèndum"
 
"No hi haurà referèndum d'autodeterminació perquè aquesta pretensió també va directament en contra de la mateixa arquitectura institucional que ha donat a Catalunya l'autogovern més gran de tota la seva història", ha sentenciat.
 
Segons el president espanyol, "el govern d'Espanya manté la determinació de defensar la llei amb la serenitat i mesura que li brinden els instruments de l'Estat de dret", i ell "sempre" ha estat disposat a dialogar" amb les institucions de Catalunya, "però ningú pot pretendre que negociï la ruptura de la nostra Constitució".
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#23
30 de juliol de 2017, 11.03 h

#22 borratxo


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
≋«·sepaRATA de ALCANTARILLA y de CLOACAS !!!·»≋ ... ... ...《«Les CLAVEGUERES de la CATALUÑA-sepaRATA !!!»》 ... ... ... fletxa ... ... ... El "PRUSÉS"(=COP-de-Estat !!!)...GRINYOLA més que una GRAMOLA !!! ... ... ... (= T'ho dic en "CATALANO-ANDALÚ" : OHú !!! ... ... ... QUiN TiP-de-RiURE !!! ) ... ... ... ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
29 de juliol de 2017, 14.11 h

#17 ...(=https://es.wikipedia.org/wiki/Tartessos)

===========================================================

TARTESSOS o TARTÉSIDE (griego: Τάρτησσος Tártēssos, latín: Tartessus)

fue el nombre por el que se conoció a...

TODO el... =IMPERIO= !!!

de TARTESSOS.

===========================================================



Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
≋«·sepaRATA de ALCANTARILLA y de CLOACAS !!!·»≋ ... ... ...《«Les CLAVEGUERES de la CATALUÑA-sepaRATA !!!»》 ... ... ... fletxa ... ... ... El "PRUSÉS"(=COP-de-Estat !!!)...GRINYOLA més que una GRAMOLA !!! ... ... ... (= T'ho dic en "CATALANO-ANDALÚ" : OHú !!! ... ... ... QUiN TiP-de-RiURE !!! ) ... ... ... ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
29 de juliol de 2017, 14.03 h

#17 ...(=https://books.google.es/books?isbn=8484722406)

"Ese gran =IMPERIO= !!!

...de TARTESSOS...

...es un fenómeno histórico maravilloso (v. mapa II).

TARTESSOS es la más ANTIGUA ciudad-estado del Occidente".


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
29 de juliol de 2017, 10.51 h

TURURUT! AQUESTA GENT, ES DIGUI COM ES DIGUI, A MÉS DE SER ELS HEREUS D'UN ESTAT REINO, FET A FOC I MATA DEGOLLA, LA FALLIDA COGNITIVA ELS EMPENY A PERPETUAR-HO CONTINUANT XUCLANT ELS FRUITS PRODUÏTS PER LES CLASSES TREBALLADORES.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
28 de juliol de 2017, 23.36 h




FASCISTAAAAAAAAAS !! !!



COMPRADLE A MIGUEL ROMUALDO LAS COLCHAS DEL NEPTUNO DE TECNOTAPI !!




HUAH HUAH HUAH HUAH HUAH HUHA HUAH HUAH !! !!




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
28 de juliol de 2017, 23.35 h



Micaela, i no tens por de que TECNOTAPI et denunciï per haver insultat greument Catalunya en un comentari que signaves com empleat d'ells ? Recordes? El comentari 23 de http://www.directe.cat/noticia/356230/duran-sapunta-al-podemos-doliu .


Que diu exxactament:


* * * * * * * * * * * * *


CAGAluña histórica mierda pinchá en un palo

30 de juny de 2014, 08.44 h
Querido Paco,
Según conver... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
28 de juliol de 2017, 23.30 h




#3



Cada dia més boja, tu, Micaela Romualda, la histèrica surrealista franquista !!



"Imperio-Tartessos" diu l'ANALFABURRA a #3 !!



Són aquestes coses que més m'agraden de la Micaela, feixista analfabeta però divertida .



Com recony vols dir que és un "imperi" un país del que ni tan sols en coneixem l'organització administrativa que tenia SI ÉS QUE LA TENIA, i que territorialment no era gaire més gran que l'actual Andalusia ??



EL IMPERIO DEL WC DE LA MICAELA ROMUALDAA... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat - República de Catalunya
28 de juliol de 2017, 22.06 h

Canovas del Castillo "presidente del consejo de ministros" 21-nov-1896: "Cuba nunca será independiente". http://hemeroteca.lavanguardia.com/preview/1896/11/21/pagina-2/33405755/pdf.html Al cap de poc, ja ho era!



Rajoy: "España es una gran nación y tenemos, sobre todo, españoles". https://www.youtube.com/watch?... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
28 de juliol de 2017, 18.14 h

Mariano tapar las lista de violaciones a niños por parte de curas, obispos, arquebisbos y cardenales de España es un DELITO y no perseguir a estos criminales es TERRORISMO.OMELLA, ya solo soys unos MACARRAS CON FALDAS, CRIMINALES