El digital dels que votaran #SíSí. N. 3850. Dissabte, 25 de novembre de 2017 11:59 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

"És difícil expulsar set milions i mig de ciutadans de la UE”

El think tank suec Arena Idé analitza què implica per a la Unió Europea el procés català

Comentaris 25  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

ACN Estocolm .- El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) i el think tank suec Arena Idé han organitzat aquest dijous a Estocolm la conferència “Self-determination within the European Union: the case of Catalonia” (“Autodeterminació dins de la Unió Europea: el cas de Catalunya”). Celebrat només un dia després de la inauguració de la Delegació del Govern de la Generalitat a Copenhaguen, en l’acte, moderat per l’analista en cap de l’Arena Idé, Lisa Pelling, han intervingut Niklas Bremberg, investigador del Programa Europeu de l’Institut Suec d’Afers Internacionals (UI), i el professor associat del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Costa. Segons Pelling, han acollit la conferència des d’una perspectiva europea, per tal “d’estudiar què implica per a la Unió Europea que algunes regions vagin cap a l’autodeterminació o, fins i tot, cap a la independència”.
 
L’analista de l’Arena Idé, Lisa Pelling, l'investigador del Programa Europeu del UI, Niklas Bremberg, i el professor associat del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, Josep Costa, durant l'acte a Estocolm
L’analista de l’Arena Idé, Lisa Pelling, l'investigador del Programa Europeu del UI, Niklas Bremberg, i el professor associat del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, Josep Costa, durant l'acte a Estocolm
© ACn

Comparteix
   


Etiquetes
Pelling ha dit que el cas de Catalunya és interessant perquè “inspira moltes persones que busquen apropar la democràcia a la gent”. Tanmateix, ha afirmat que “és difícil veure com poden dividir-se encara més els actuals estats-nació a Europa” i que aquest “és un procés complicat i complex al qual no s’han donat gaires respostes”. Segons Pelling, ha estat precisament aquesta complexitat la que ha portat el think tank suec a acollir aquesta conferència. 
 
Durant la seva intervenció, el secretari general del Diplocat, Albert Royo, ha explicat l’actual situació que es viu a Catalunya als aproximadament quaranta assistents que han assistit a l’acte, celebrat a la seu del think tank suec. Segons Royo, “és útil que Catalunya participi en aquest tipus de debats per tal de poder transmetre el missatge que la situació de Catalunya necessita una solució”. “La gent té dret a donar la seva opinió com a part d’una comunitat”, ha afegit. 
 
Rayo també ha subratllat que “Europa hauria d’evitar la paradoxa que implica que països que han aconseguit la independència amb processos violents estiguin plenament inserits en la comunitat internacional, mentre que Catalunya, que vol exercir el dret d’autodeterminació de manera pacífica i democràtica, està sent menystinguda i bloquejada en termes polítics i legals”.
 
L’investigador del Programa Europeu del UI, Niklas Bremberg, ha fet referència al conflicte entre legalitat i legitimitat que planteja el cas català i ha afirmat que “si Catalunya realment vol tenir influència dins la UE, cal que ho faci com a estat membre”. Pel que fa a la permanència d’una Catalunya independent dins la UE, Costa s’ha mostrat escèptic que es puguin “expulsar set milions i mig de ciutadans de la UE”.
 
En la mateixa línia que Bremberg, el professor associat del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Costa, també s’ha referit a les tensions entre legalitat i legitimitat en els casos d’autodeterminació interna i ha remarcat que “una Constitució no pot actuar com a camisa de força per als ciutadans d’un territori”. Costa també ha apuntat que el cas català és un repte i una oportunitat per a la UE. 
 
Albert Royo ha reconegut que els països nòrdics són una prioritat per a Catalunya “per la seva adhesió als valors democràtics”. A més, Rayo ha reconegut que Catalunya s’inspira en aquests països a l’hora de dissenyar una societat en termes socials, polítics i democràtics. “Tenim moltes coses a aprendre d’ells”, ha subratllat.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#25
quo vadis fletxa sargantana city
1 de setembre de 2017, 14.16 h

#24 borratxo idiota


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenan en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
1 de setembre de 2017, 13.29 h

¿SOY YO EL UNICO QUE SE PREGUNTA DONDE TIENEN ESCONDIDO AL NUEVO DIRECTOR DE LOS MOZOS DE LA CUADRA , EL NAZI PERE SOLER QUE NO HA SALIDO EN TODO EL MES A DAR LA CARA Y HAN PUESTO AL COMISARIO PAELLA A LA INTEMPERIE?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
1 de setembre de 2017, 11.06 h

#18 La UE no és algo imprescindible, bé per vosaltres els espanyols si, perquè necessiteu ser mantinguts per algú, ja que sols acabarieu morts de gana i ja sabem lo inútils que sou els espanyols no serviu absolutament per res, sou totalment prescindibles, ningú us necessita per res. Bé si, per una cosa, per mantenir a ratlla l'arribada d'immigrants il.legals


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
1 de setembre de 2017, 11.02 h

#11 Tu no parlis en nom meu immigrant espanyol, no ets ningú ni de la majoria de nosaltres. La majoria ja sabem el que volem i segon no s'incumpelix cap llei, aprèn a llegir inútil


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
1 de setembre de 2017, 10.59 h

#4 EL que tu no entens (com és normal) és que les possibilitats de que estiguem fóra són escasses per no dir nul.les. Te més probailitats ser expulsat espanya que no Catalunya, endevina el motiu, tic tac tic tac tic tac


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
1 de setembre de 2017, 10.57 h

#1 Ah no? i que hi fem ara doncs? ahahahahhahaa,enric ets un incult i un inútil


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
ALMOGÀVER fletxa CATALUNYA
1 de setembre de 2017, 10.49 h

Els independentistes hem de tenir present que aquest últim mes es faran les accions més rellevants. Per a tenir-ho ben clar llegiu
http://www.vilaweb.cat/noticies/a-un-mes-del-referendum-el-cami-que-cal-recorrer-setmana-a-setmana/

I-INDE-INDEPENDENCIA !!!!!! !!!!!! !!!!!! !!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Enric fletxa Barcelona
1 de setembre de 2017, 10.43 h

#17 totalmente de acuerdo. No hay que pedir el ingreso en la U. E.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
JORDI fletxa GRANOLLERS
1 de setembre de 2017, 10.17 h

No se si estem en el bon camí, quan veig les traves que ens posen des d'Europa penso en si la pèrdua de un territori per les armes es pot recuperar amb somriures. Serà millor fer com als països que darrerament han entrat a la UE per la força o definitivament sortir de la UE i ser un país més com Suissa i els nòrdics i anar al nostre aire sense els que mantenen la olla de grillls amb casi trenta ministres de cada ram i amb els xupopteros que cobren els 9.000 euros mensuals.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
La UE fletxa gegant amb peus de fang
1 de setembre de 2017, 03.19 h

El que és difícil és entendre que collons fotem els catalans dintre, no heu vist a Suïssa, Anglaterra, Dinamarca, Noruega, no heu vist que països que tenen un simple tractat de lliure comerç viuen molt millor i no depenen dels vividors de Brussel·les? NO heu vist que això del parlament Europeu és un niu d'endollats, que té presidents com Barroso i Junker, un cap al Goldman Sachs per serveis prestats, i l'altra tira de veta que és un content, Catalunya independent de veritat, res de c... Llegir més