El digital dels que votaran #SíSí. N. 3847. Dijous, 23 de novembre de 2017 00:54 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Referèndum sobre la independència doble fletxa

Rajoy amenaça i assegura que anar a una mesa electoral "seria un acte il·legal"

Respon negativament l'oferta de diàleg de Rajoy perquè "no es pot negociar quelcom que és manifestament il·legal"

Comentaris 11  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha emplaçat aquest dimecres els ciutadans catalans a no formar part de les meses electorals de l'1-O. "Si citen algú per anar a una mesa electoral, que no hi vagi, perquè no hi pot haver referèndum i seria un acte il·legal", ha afirmat en declaracions als passadissos del Congrés. El president espanyol ha respost negativament l'oferta de diàleg del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, sobre els termes del referèndum.
© La Moncloa

Comparteix
   


Etiquetes
"No es pot negociar quelcom que és manifestament il·legal, que liquida la sobirania nacional i passa per sobre de la Constitució i de l'Estatut".

En aquest sentit ha insistit que el referèndum no se celebrarà i ha tornat a criticar l'aprovació de les lleis de transitorietat i del referèndum al Parlament vulnerant "tots els procediments": "Va ser un cop a la democràcia com no l'hem vist mai".

"No se celebrarà" 
 
Segons Rajoy, "l'únic escenari" que contempla actualment el seu govern és que el referèndum no se celebrarà independentment del fet que les institucions catalanes es declarin insubmises.

"És igual el que es declarin, a Espanya la Llei es compleix perquè és una democràcia i si es deixa de complir, significa que la voluntat de la majoria dels ciutadans no serveix per a res".

A defensa de la legalitat 
 
En aquest sentit, ha afirmat que "no hi ha cap govern al món que pogués acceptar que se celebrés un referèndum d'aquestes característiques", i ha advertit que "la Fiscalia, els jutges i el govern [espanyol] actuaran sempre en defensa de la legalitat".
 
"És la nostra obligació, i ni la Fiscalia, ni el Poder Judicial ni el govern poden permetre que unes persones decideixin de manera unilateral trencar la llei i fer el que considerin convenient, perquè seria la llei de la selva", ha dit.

COMENTARIS fletxa taronja

item
#11
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat - República de Catalunya
13 de setembre de 2017, 17.04 h

The Spanish dictatorship at one hundred per hour!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Segur fletxa Calafell
13 de setembre de 2017, 14.33 h

Racoy, no saps la gentada que anirà a obrir les meses, i la tira de suplents per si de cas. No teniu ni el 10% de presons per a encabir-nos-hi !
No t´amoïnis que tots serem allí, al nostre lloc !


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
13 de setembre de 2017, 13.50 h

Aviat ser català serà il.legal. Quins collons.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenan en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
13 de setembre de 2017, 13.40 h

LOS SEPARATISTAS HACIENDO AMIGOS POR EUROPA JUA JUA JUA JUA JUA JUA JUA JUA


Una diputada francesa pide que la quema de una bandera gala en la Diada no quede impune
El consejero consular Raphael Chambat exige una disculpa de la CUP y la disolución inmediata de Arrana diputada
http://www.abc.es/espana/abci-francia-pide-quema-bandera-diada-no-quede-impune-201709121103_noticia.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
13 de setembre de 2017, 13.12 h

#1 Tu creus? que passa? tens por de perdre l'únic territori que realment treballa? ho ha dit el mateix rajoy, que Catalunya és l'única que treballa


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
13 de setembre de 2017, 13.11 h

Vaja vaja!!!! el senyor "estoy en contra de las amenzas y soy democrata" veig que ara amenaça fins i tot a qualsevol ciutàda que vagi a la mesa.

Tu fes el que vulguis, que nosaltres també ho farem i es votarà


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
QUERIDO NAZI-ONANISTA "zapustarrastroso" JUAN RUIZ SOLANAS aka como SUPERCAT de Figueras-Gerona: Tus palabras resuenan en mis oídos como un zumbido de moscas. fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (logicamente dentro de TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
13 de setembre de 2017, 13.04 h

Herman Van Rompuy, presidente del Consejo Europeo➥"El caso de Cataluña es distinto al de Escocia porque existen "restricciones constitucionales" que impiden convocar un referéndum de independencia. “Un Estado nuevo independiente sería un tercer país respecto a la UE, y los tratados, desde el mismo día de su independencia, no se aplicarían en ese territorio.”
●Embajada de los Estados Unidos de América➥ “Es un asunto interno de España y estamos profundamente comprometidos con ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
13 de setembre de 2017, 12.45 h



Parla qui te mes il·legalitats dintre del seu govern.. Sempre es el mateix......QUI TE MES QUE CALLAR........


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
fideli fletxa rdnes
13 de setembre de 2017, 12.45 h

la ignorància democràtica esppañola és supina... IleGAL? doncs ilegal...a pastar fang...


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Claravalls fletxa Claravalls
13 de setembre de 2017, 12.21 h

Qui ets tu per dir-me el que haig de fer.Si em criden per anar a una mesa hi anire i votare.Acte seguit anire al Parlament de Catalunya a esperar que es proclami La República de Catalunya.No ens feu por rates franquistes este plenes d'odi.Pppsoecs són els fills de l'assassí Franco.Us el podeu fotre cul aquest assassí de vides innocents.
Mira rata franquista, els catalans/es ens la bufa i ens la suen els tribunals franquistes.Ets un miserables amargat i reprimit...deixa en pau als catalans/... Llegir més