El digital dels que votaran #SíSí. N. 3907. Diumenge, 21 de gener de 2018 07:44 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Comunicació doble fletxa

[Vídeo] Dolorós repàs de Cotarelo a Margallo que li recorda els orígens franquistes de la Constitució i el PP

L'exministre no sap respondre sobre les arrels franquistes de l'Estat i el seu partit

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Amb la mort del dictador l'Estat espanyol es va trobar en una cruïlla entre la reforma i la ruptura amb el règim autoritari que durant 40 anys va torturar i assassinar qualsevol moviment opositor, sigui polític o cultural, contra el sistema establert.
Reacció de Margallo durant les paraules de Cotarelo
Reacció de Margallo durant les paraules de Cotarelo

Comparteix
   


Etiquetes
En el moment de la redacció de la Constitució, i per tant, durant la transició d'un model autoritari a un de democràtic, la classe política dominant va decidir apostar per la reforma. Un fet que va facilitar que en el poder judicial no hi hagués cap canvi substancial que donés peu a visualitzar la nova Espanya democràtica. Ans el contrari, el silenci amb els crims feixistes, juntament amb la impunitat amb la qual la monarquia borbònica va restablir-se gràcies a Francisco Franco, va propiciar un text constitucional de caràcter nacionalista que fou també heretat per l'actual Partit Popular, que aleshores es deia Alianza Popular, i fou fundat per l'exministre franquista Manuel Fraga Iribarne.
 
Una de les veus que més coneix el franquisme imperant a l'Estat és Ramón Cotarelo, que ahir, en un cara a cara amb l'exministre d'Afers Exterior, José Manuel García-Margallo, va deixar sense paraules el popular que no va poder rebatre els vincles franquistes del seu partit i de l'Estat.







COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
Fd'A fletxa Calders
18 de setembre de 2017, 19.39 h

En Cotarelo sí que és un intel·lectual que té les coses clares. Em sembla que per ser com ell s'ha de ser lliure i sense por. Els qui firmen com a "intel·lectuals d'esquerres" ni són intel·lectuals ni d'esquerres.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
18 de setembre de 2017, 10.24 h

#4 Doncs vota no.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
|| || ★ || || PAÍS CATALÀ : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || || fletxa L'estat espanyol per als espanyols i un estat català per als catalans. Volem un estat on la nostra llengua sigui oficial en tot l'estat
18 de setembre de 2017, 07.32 h



#4


No em sorprèn la teva conducta, mico que voldries ser català i no ho ets, la teva conducta de no respondre als meus arguments i continuar repetint les mentides intencionades que va publicar "El Periódico".


No em sorprèn perquè sé que els que teniu la desgràcia d'haver nascut de mare prostituta i pare pedòfil mai no heu tingut ningú que us ensenyi a comportar-vos amb ètica i a diferenciar el bé del mal.


Així que, en primer lloc vull fer-te saber el meu menyspreu, no pas p... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
18 de setembre de 2017, 00.25 h

#4 en realitat no cal contestar-te, i estic segur al 100% (caiguin sobre mi les 7 morts de Caín si m'equivoco) que no cal ni llegir-te; no, a aquestes alçades de la pel·lícula. l'1-O votarem. Final de la història.

Veus com hi ha coses que són ben fàcils d'entendre?

Visca Catalunya Lliure!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
................. fletxa :::::::::::::::::::::::
17 de setembre de 2017, 23.50 h

#4 borratxo drogat


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
17 de setembre de 2017, 22.55 h

Somos los otros catalanes: los que cuando vamos a manifestaciones nos comportamos como personas civilizadas, los que nunca colocaremos ninguna bandera en el balcón; somos tranquilos, tolerantes, trabajadores, pacíficos, discretos y amigos de nuestros amigos; queremos tener salud, amor y trabajo, como todo el mundo; creemos en la familia y en el esfuerzo personal y no en la donación y subvención para conseguir las cosas; amamos la paz y la libertad.
Aborrecemos la corrupción, la violencia, ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 21
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Observer fletxa Catalonia
17 de setembre de 2017, 21.24 h

Hi ha algú que encara no ha vist l´anunci del referèndum de l´1-O ?... Visioneu-lo aquí


https://www.youtube.com/watch?v=ywDfj4T9mVc


Per què el Maragallo fa aquesta cara ? ..., serà que també ja l´ha vist ell i tot ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
QUERIDU NAZI aragoneses,–-QUERIDU NAZI spain-ratas–––– catalopitecus...............i d'altres .... fletxa TALIBANS ESPAÑOLISTAS ........ IMAMS DE UNA españa DESFETA.............JA PODEU DIR..............NO ENS CAMBIARÁN...!!
17 de setembre de 2017, 17.42 h



La cara de Margallo està ben trobada, però la veritat es que ell que sempre domina el "cotarro", entre el Cotarelo i la Rahola, li van donar un repàs.............


Valora aquest comentari:   votar positiu 30   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
JCV fletxa Sta. Cristina d'Aro
17 de setembre de 2017, 17.22 h

Un programa de debat excel·lent. Farcit de democràcia. Tampoc puc estar-me'n de dir que, tot i el què representa en Margallo, almenys va tenir la valentia de participar en un debat en camp contrari, doncs si meditem, qui més dels PePerros hauria tingut la gosadia, sense que no esmentés a cada dues paraules, el ja tan fastigós eslògan de "la unidad de caspanya".