directe ! a La República. N. 4029. Dijous, 24 de maig de 2018 02:37 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

L'advocat de Ponsatí diu que ''el fantasma de Franco esta dictant'' les accions de Rajoy

Considera que l'Estat pot ser acusat de violar "la convenció de drets humans"

Comentaris 44  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Redacció | L'advocat de Clara Ponsatí, Aamer Anwar, admet que es va quedar en xoc després d'acceptar el cas de la consellera exiliada i reconeix que "la majoria de la gent, a Escòcia i al Regne Unit, està horroritzada". "Al principi no s'ho creien", explica Anwar, que diu que "Espanya és un membre de la Unió Europea, considerada una democràcia". Però un cop van començar a examinar el sistema judicial, van veure que no té "ni imparcialitat ni independència", destaca l'advocat en una entrevista a l'ACN.
L'advocat de Clara Ponsatí, Aamer Anwar, a Barcelona el maig del 2018
L'advocat de Clara Ponsatí, Aamer Anwar, a Barcelona el maig del 2018
© Laura Pous

Comparteix
   


Etiquetes
Segons diu, sembla que "el fantasma de Franco està dictant al govern espanyol què fer". "Espanya va enviar 7.000 policies i membres dels cossos de seguretat que van utilitzar porres i armes per atacar gent que volia votar pacíficament", ha lamentat.

En aquest sentit, creu que l'Estat espanyol està fent "intents desesperats" per mostrar una "imatge diferent" a nivell internacional, i que vol vendre a la Unió Europea que amb un nou govern a Catalunya la situació "ja és com abans". "Espanya dirà als socis europeus que, amb presos polítics en una presó de la UE, tot està solucionat? No està solucionat!", remarca Anwar.

Demanda internacional per l'alliberament dels presos

Segons aquest advocat, l'Estat espanyol està fent un "abús deliberat" del procés de les euroordres perquè "continua canviant les regles del joc", estudiant ara la possibilitat de rebaixar els càrrecs a sedició o a conspiració per la rebel·lió. 

D'altra banda, considera que Espanya hauria de retirar l'euroordre perquè "l'única solució" és la "negociació". "Cal una demanda incondicional per l'alliberament de tots els presos polítics i perquè es retirin les euroordres", destaca. "La Clara Ponsatí no vol continuar en l'exili polític la resta de la seva vida", admet.

Per Anwar, "l'objectiu final" és aconseguir, a través de la pressió europea, l'alliberament de tots els "presos polítics" i que, també, se'ls garanteixi el seu "dret democràtic" a l'activitat política, si la volen seguir exercint.

Segons aquest advocat, el cas català pot acabar al Tribunal Europeu de Drets Humans perquè Espanya pot ser acusada de violar "la convenció de drets humans" per "tractament degradant dels ciutadans", "abús de poder per part de la policia i els serveis de seguretat" i violació del dret a un "judici just".




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#44
15 de maig de 2018, 16.30 h

#31 És escocès, però no em sorprèn, sempre que algú no està d'acord amb vosaltres l'heu d'insultar. Ell és advocat i de gran presitgi internacional, és rector i a més doctor, tu que ets ? un fracassat sense estudis


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#43
15 de maig de 2018, 16.27 h

#27 Ha de ser una merda que hagiu els espanyolistes haver de inventar paraules per tal de desacreditar a la gent només perquè no és de la vostra ideología.

En quim Torra no era un polític, l'Inés Arrimadas si igual que en Rivera i junts han arribat a faltar i insultar a catalans amb tuits, els vols veure? i de l'Albiol? "limpiemos Badalona" tot un batlle dient això.

Teniu molt a perdre, per molt que la rábia us supuri acabarem amb vosaltres eliminant-vos per sempre,


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#42
Joan fletxa Girona
15 de maig de 2018, 16.24 h

Benvinguts al clavegueram que és la secció de les opinions dels usuaris ple d'spam amb insults i amenaces incloses.

I el més penós és que directe!cat renuncia a posar-hi ordre de fa temps!

Vergonya immensa!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#41
15 de maig de 2018, 16.21 h

#14 Ok diario? hahahaaaahahhahahahahahahahahaha, sempre feu el mateix numeret, creieu que és així com funciona, intentant desprestigiar a un polític només perquè no cmobrega amb les vostres idees sexuales espanyoles.

Foteu molta pena si creieu que cada cop que surti un polític o activista independentista el podreu humiliar difamant amb falsetats o bé targiversant paraules només perquè hi teniu odi.

Si m'ho fessiu a mi.....bé.......ja podríeu sortir cagant llets i buscant protecci... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#40
15 de maig de 2018, 16.17 h

#7 I es governa desde Berlín tros d'imbècil amanerat ignorant? au ves a veure la tomba de Franco i et fas una palla amb una foto seva, porc espanyolista