directe ! a La República. N. 4085. Dimecres, 18 de juliol de 2018 09:01 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Pilar Rahola treu a la llum els tuits de Torra que no mostrarà l'unionisme

Li retreu a Arrimadas si aquests també els "passejarà"

Comentaris 25  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

Redacció| En els polèmics tuits de Torra sobre 'els espanyols', l'unionisme ha vist l'oportunitat perfecta per perpetrar un atac indiscriminat contra l'independentisme sense cap altra preocupació que ferir un moviment que s'ha caracteritzat sempre per defensar valors pacífics, de pluralitat i d'inclusió. La líder de C's, Inés Arrimadas, ha explotat fins a la sacietat els comentaris de Torra fa sis anys, sense molestar-se a obrir el seu punt de vista (ja li va bé aquest, per guanyar vots) i ampliar la seva mirada sobre el que realment pensa el nou president de la Generalitat. Ahir mateix, va recordar-li -via Twitter- la periodista Pilar Rahola. 
Pilar Rahola, en una imatge d'arxiu
Pilar Rahola, en una imatge d'arxiu
© Twitter

Comparteix
   


Etiquetes
"Aquest tuit de 2016 del president Quim Torra, no el passejaràs? Què passa? Se't trenca l'esquema?", va escriure Rahola, adjuntant una publicació de Torra sobre Blas Infante, considerat pare de la pàtria andalusa i afusellat pel feixisme el 1936, poc després del cop d'Estat de Franco. El fil a Twitter del president va ser justament per commemorar el vuitantè aniversari de la seva mort. 


Amb les seves paraules, Torra lloa el caràcter social del nacionalisme andalús de Blas Infante, que lluitava per la situació dels jornalers. Infante havia estat, a més, un gran defensor de la democratització de l'Estat espanyol i d'un model territorial basat en el plurinacionalisme o el confederalisme que reconegués l'autodeterminació dels pobles. Durant la seva vida, es va relacionar amb personatges com Francesc Cambó, líder de la Lliga o el president Lluís Companys, a qui va visitar a la presó el 1934. 

L'admiració que mostra Torra per Blas Infante és només una prova que no existeix aquest presumpte odi indiscriminat del president contra els espanyols que han volgut inventar els mitjans unionistes. 




COMENTARIS fletxa taronja

item
#25
mario fletxa barna
17 de maig de 2018, 22.11 h

#23 Perdoneu, a vegades no rellegir el texte dur a posar malament la paraula.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
17 de maig de 2018, 11.37 h

# 1......... La memória no la tens gens bé, t'has deixat els partits esppanyols que" searrejuntan para delinquir i formar bandas armadas de xorissssssssooSS i corrupptos", tens les neuronas escagarrinades, com la justícia espanyola que només envia a la garjola els que no son dels seus,encara que siguin innocents,també pots anar al shou de J. Losantos, segur que t'endus medalla al mérit PPeppenyol.
Salut i República que és llibertat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
mario fletxa barna
17 de maig de 2018, 11.14 h

En aquests pactes també hi ha de ser una representació de CAT. no? o ja s'ha de començar per aquí l'acceptació de CATALUNYA com a ESTAT?

MÀXIMA UGÈNCIA, POCLAMAR LA REPÚBLICA CATALANA!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
Josep Pagès i Canaleta CARDEDEU SENSE UN BON AJUNTAMENT NI BONA POLICIA LOCAL UN ELS COTXES NO RESPENTEN ELS PASOS DE VIANATS I JA CACAS DE GOSSOS PER TOT ARREU EL BARRI DELS ESTALVIS EL PITJOR DE CARDEDEU UN JA GENT MOLT DOLENTA fletxa QUIM TORRA AL PARLAR EN CASTELLÀ AL REI FELIP VI EL REI DELS ESPANYOLS " VAS GIRAR LA ESQUENA A CATALUNYA " SEGONS PARAULES TEVAS CUAN AL REI VA APENDRA A PARLAR EN CATALÀ I ENTENDREL NO CAL PARLAR-LI EN CASTELLÀ PER
17 de maig de 2018, 10.26 h

Pilar Rahola no val la pena Defensar ANDALUSIA ALS ANDALUSOS La seva Presidenta de la JUNTA DE ANDALUSIA Susana Diez


VA DIR No fa molt " A LOS CATALANES NI AGUA" Demostra un GRAN ODI CAP A CATALUNYA I ELS CATALANS ..

Tambe es una VERGONYA Quel Govern Català DONGUI TAN DINER PUBLIC Per una FESTA PRIVADA

Y MOLT COMERCIAL Con es LA PUTA FERIA DE ABRIL DE BARCELONA ES UNA VERGONYA


¿ PER QUE LI DIUEN LA FERIA DE ABRIL DE CATALUNYA ? Cuan es relita... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
17 de maig de 2018, 09.58 h

#1 Calla d'una puta vegada COLLONS!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Manel fletxa cornellà
17 de maig de 2018, 09.48 h

"treure a la llum" és una traducció literal del castellà "sacar a lluz".

S'hauria d'evitar fer ús de frases fetes i locucions perquè la immensa majoria són castellanismes d'origen.

Escriure en català no és calcar sistemàticament del castellà.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
QUATRE BARRES fletxa II*II Republica Catalana II*II
17 de maig de 2018, 09.38 h

#9





KAGARRINO DE KAKABARNIA



QUE HARIAS SIN TU PATRIOTISMO ANAL ROJIGUARRO DE MONGOSPATRAÑA ?



CANVIAR DE VIBRADOR.?






Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
QUATRE BARRES fletxa II*II Republica Catalana II*II
17 de maig de 2018, 09.32 h

#8




KAGARRINO DE KAKABARNIA



PACTE NAZIONAL ???



AMB EL FANTASMA ???



NO T'OBLIDIS DEL NO-DO










Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
QUATRE BARRES fletxa II*II Republica Catalana II*II
17 de maig de 2018, 09.29 h

#7




KAGARRINO DE KAKABARNIA



PACTO NAZIONAL CON QUIEN ???



CON FRANCO ?




SERA CON SU FANTASMA









Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
QUATRE BARRES fletxa II*II Republica Catalana II*II
17 de maig de 2018, 09.27 h

#6





KAGARRINO DE KAKABARNIA



EL MEU CULET VOL ANIQUILAR TV-3 i IMLANTAR EL NO-DO