directe ! a La República. N. 4089. Diumenge, 22 de juliol de 2018 20:32 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Els principals reptes del repartiment a Metròpolis Barcelona

L’AMB busca solucions sostenibles per superar els obstacles de la distribució de mercaderies a les grans ciutats

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El comerç electrònic ha arribat per quedar-se. Així ho demostra un estudi de l’IESEque constata que el 40% dels europeus ja compra de forma regular per internet. El mateix estudi també deixa entreveure que en els pròxims anys hi haurà canvis importants en diferents departaments, com el de vendes, màrqueting i tecnologia.
 



Comparteix
   


Etiquetes
Però amb la gran oferta d’empreses que ofereixen servei per internet els clients també són cada vegada més exigents. I ja no busquen només el millor preu sinó també rebre la nova adquisició o la compra tan aviat com sigui possible.
 
D’aquesta manera, l’augment de les compres per internet i l’oferta de servei també ha fet aflorar el problema de la distribució urbana de mercaderies. Així l’e-commerce també fomenta el fet que aquestes busquin fomentar els punts de recollida i es preocupin de buscar unes entregues cada vegada més sostenibles.
 
I és que sense anar més lluny, el 20% de la mobilitat generada a la Metròpolis de Barcelona és dels vehicles de distribució urbana de mercaderies (DUM), que correspon al transport de mercaderies en l’àmbit urbà per a l’abastiment dels establiments o del consumidor final. En termes de contaminació atmosfèrica, el percentatge s’eleva i aquests vehicles suposen el 40% de les emissions contaminants.
 
Objectiu: Unificar la DUM a nivell metropolità
 
En aquest context, l’AMB té l’objectiu d’unificar el model de distribució urbana de mercaderies a Barcelona. Fins ara, aquesta depèn exclusivament de la regulació municipal i, normalment varia d’un municipi a l’altre.
 
D’aquesta manera es vol acabar amb la normativa dispersa i la manca d’uniformitat en els horaris i criteris d’accés per la distribució de mercaderies als diferents municipis metropolitans.  A més a més, la manca d’estàndards adoptats pels agents implicats dificulta la implantació de les TIC, per fer una distribució més uniforme i eficient.
 
 
L’AMB crearà un marc regulatori comú per al conjunt de la metròpolis, que afavorirà la transició cap a un model comú més eficient i sostenible, tenint en compte criteris, horaris i infraestructures. Per fer-ho realitat, es farà a través de la redacció d’unes directrius/ordenances metropolitanes, que s’hauran de recollir individualment en les ordenances municipals de cada ajuntament.
 
Entregues nocturnes
 
En aquesta mateixa línia, s’estudiaran també mesures d’optimització Per exemple, alguns informes revelen que les franges horàries de càrrega i descàrrega coincideixen a la de major trànsit viari, agreujant els problemes de congestió. Així, existeix l’oportunitat de millorar la utilització de les infraestructures en les hores vall, que correspon a les franges horàries de 12 de las nit a 7 del matí, i de 9 a 12 de la nit.
 
Però quin paper hi jugaria el petit comerç? El responsable de projectes de mobilitat neta de l’AMB, Marc Iglesias, assegura que “es busca afavorir la logística nocturna, però no únicament que tot sigui nocturna, sinó afavorir projectes logístics més sostenibles: la conversió de vehicles com a vehicles elèctrics, cap a tricicles elèctrics, cap a motocicletes elèctriques... Tot aquest procés de canvi, de transformació també l’estem ajudant a impulsar”. 
 
Una app per la gestió
L’AMB està treballant en la creació d’una aplicació única per a la gestió de les zones de càrrega i descàrrega que es preveu posar en funcionament durant l’any 2019. Això, permetrà avançar en la homogeneïtzació i regulació i que aglutinarà tota la informació de servei, contribuirà a la millora de la informació disponible i assolir una gestió més eficient del sistema.
 
 
El paper de les empreses
 
Tot i això, no tot depèn de l’administració. Per aquest motiu, les empreses i els negocis també s’han d’implicar per sumar-se al canvi d’hàbits i promoure una mobilitat més sostenible.
 
Una bona manera de contribuir a la casa, seria reduir l’ús dels vehicles més contaminants en aquest segment de mobilitat.
 
En relació al parc mòbil circulant de la Metròpolis, els camions i les furgonetes formen part dels vehicles més antics. En general, el 49% dels vehicles de mercaderies que circulen l’àrea metropolitana de Barcelona tenen més de 10 anys d’antiguitat.
 
Treball conjunt
 
“El que ha plantejat l’AMB de forma consensuada amb el conjunt d’administracions locals i també amb la Generalitat, és treballar per tal que al 2020 no hagi de circular cap vehicle que no disposi de l’etiqueta ambiental de la DGT en l’àmbit de la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona (ZBE Rondes de Bcn)”, comenta el responsable de projectes de mobilitat neta de l’AMB.
 
En aquest context, determinar quin podria ser el vehicle del futur és complicat: “Des de l’administració el que estem regulant és per començar a definir no tant quin és el vehicle del futur, sinó quin és el vehicle del passat”, detallava Iglesias. “El vehicle del passat són aquest vehicles fins a dia d’avui que són els que no tenen etiqueta ambiental”.
 
Però el que s’intenta aplicar a la Metròpolis Barcelona no és nou. “Estem veient que la política que està desenvolupant l’AMB, que ja està desenvolupada a més de 220 ciutats europees, estem veient casos com a Hamburg on estan anant una mica més enllà i estan prohibint vehicles fins a Euro 5, que és molt més enllà del que estem prohibint nosaltres”, comentaven des de l’AMB.
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
30 de juny de 2018, 08.10 h

-de més trànsit. No "major"
-quin paper hi faria. No "jugaria"
-la política que té l'AMB. No "està desenvolupant"


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






EDITORIAL fletxa

1986 #CridaNacional a ERC, 2018 #CridaNacional per la República

32 anys després del manifest “Crida Nacional a ERC” on diferents dirigents independentistes feien una crida a la unitat del moviment independentista a l’entorn del partit republicà, es aquest dilluns es presenta una nova Crida Nacional ... Llegir-ne més





ELS VÍDEOS fletxa

Emotiu 'Cant dels ocells' pels presos polítics a Lledoners

comentaris




BLOGS enquestes

Jordi Vàzquez i Mir Jordi Vàzquez i Mir
La protesta dels indis canadencs arriba als 145 dies
Jordi Solà Coll
La farsa del judici
Joan Lladonet Joan Lladonet
Tots els pobles tenen el dret a la lliure determinació (BOE-A-1977-10733)
El Dietari del Procés El Dietari del Procés
L'espanyolisme recarrega munició anticatalana
Joan Guerola
Contes d'en Jan Bosch 207 Digues-me, que fas aquí? 26
El Comunicado - JL Herrera El Comunicado - JL Herrera
ERC en su línea
Josep Pinyol Josep Pinyol
Recopilació d'un any d'articles: de la desobediència civil a la resolució democràtica del conflicte
Vicenç Plans Vicenç Plans
Generositat i sentit de país, un repte immens (20/7/2018)
publicitat


publicitat



#xocdetrens fletxa


















#CATALUNYAusurpada fletxa








logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.