El digital dels que votaran #SíSí. N. 3817. Dilluns, 23 d'octubre de 2017 15:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat


Dimecres, 29 d'agost de 2007 05:00 h

La professionalitat als mitjans digitals catalans

Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant


Comparteix
   


Aquest estiu vam patir un episodi informatiu bastant lamentable que va aconseguir retratar a la perfecció la poca professionalitat d'alguns mitjans digitals catalans.

La cosa va anar així: El 3 d'agost el diari digital El Debat de la gent d'El Triangle obria edició amb una notícia bomba: "Manel Fuentes es prepara per substituir Antoni Bassas com a estrella de Catalunya Ràdio". El to de la notícia era petulant, d'exclusiva: "Ja està decidit", "fonts de l'emissora han confirmat", de manera que El Debat es penjava el triomf de ser els primers en descobrir la substitució de Bassas per Fuentes al capdavant dels Matins de Catalunya Ràdio.

A directe!cat ens en vam fer ressò, citant, és clar, als companys de El Debat com a font de la notícia, i el mateix van fer mitjans com La Malla, que fins i tot tirava pel dret i es feia seva la notícia sense citar cap mena de font.

L'endemà fonts de Catalunya Ràdio van desmentir la notícia, explicant- que en Bassas ja treballava per la nova temporada al capdavant dels Matins (la tretzena!) i que no sabien d'on havia sortit aquest bluf informatiu, ni amb quina intenció, etc.

A directe!cat, seguint les normes periodístiques més bàsiques, vam publicar la rectificació en una nova notícia, explicant que la nota de dos dies enrere era errònia i confirmant que Antoni Bassas continuarà a l'emissora. Però la resta de mitjans digitals no van solucionar el tema tan dignament.

A La Malla, quatre dies després de la polèmica, quan la nota ja era a l'arxiu, van retocar-la silenciosament, introduint la condició de possibilitat al redactat: "Fuentes podria substituir", "segons avança en exclusiva el diari digital elDebat.cat" de manera que es guardaven les espatlles i, al mateix temps, s'evitaven el "tràngol" de la rectificació en portada.

Ara bé, els de El Debat, els iniciadors d'aquest mareig, encara van ser més barroers. No només no van publicar cap rectificació, sinó que van esborrar la notícia inicial que citàvem tots els mitjans, de manera que quan algú segueix l'enllaç, es troba amb una notícia inexistent. Després van tornar a publicar-la amb un altre identificador, per tal que no se'ls pogués acusar de tirar la pedra i amagar la mà. Però a Internet queda constància de tot, i el catxé de Google encara té arxivada la notícia de El Debat tal com inicialment la va publicar [captura].

Resumint: Cap mitjà digital, tret de nosaltres, va tenir la decència de publicar una rectificació, com pertoca a qualsevol mitjà que vulgui ser seriós i assumeixi una responsabilitat de veracitat i rigor vers els lectors. Al contrari, la majoria d'ells va comportar-se d'una manera infantil, demostrant que ni són "diaris de referència" ni res que s'hi assembli.

MÉS ANTICS fletxa taronja

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#8
2 de setembre de 2007, 13.02 h

Una altra opcio correcta va ser la de NacioDigital.cat que diria que no va publicar res dels bulos del Debat i aixinses es va estalviar de rectificar ni fer el ridicul per haver donat crèdit a un full intoxicador com eldebat.cat


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Albert Rocosa fletxa Sabadell
30 d'agost de 2007, 20.31 h

Estic d'acord amb vosaltres per dos motius. Una vegada vaig enviar una noticia que van publicar a e-noticies sense constrastar-ho. I sense anar mes lluny a principis d'aquesta e setmana es feia ressó que catradio retransmetria els partits del Madrid. Amb una trucada al servei de l'oient de la corporació em van explicar que això no era pas veritat. Comproveu-ho volsatres mateixos. Gràcies


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
30 d'agost de 2007, 10.57 h

No se si es poden fer aquest tipus de comparacions que fan alguns. No se de quin pressupost disposa el directe, però la Malla són uns 35 mil euros mensuals de diners públics i 6 o 7 redactors a jornada completa


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Lluis fletxa BCN
30 d'agost de 2007, 10.04 h

Ja, ja,,, això si que te gracia. Aquest diari que es fa recollint coses dels altres diaris vol donar lliçons.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Josep fletxa Manresa
29 d'agost de 2007, 17.46 h

Sí, sí, ara rajeu molt de lamalla, però també li pirategeu notícies sense citar-ho per enlloc:

http://lamalla.net/canal/actualitat_cultural/festes_populars/article?id=173512

és sorprenentment similar a:

http://www.directe.cat/article/record-de-minims-al-festcat-1934


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
carles fletxa Sant Cugat
29 d'agost de 2007, 14.55 h

No s'ha de generalitzar, el "bulo" es feia corre i per exemple, em consta que el diari digital "elsingulardigital.cat" va contrastar-ho amb Cataluntya Ràdio, on es va desmentir automaticament, es per aquest motiu que em consta que no ho varen publicar.

Encara hi han mitjans digitals amb rigor!.

Felicitats DIRECTE per la vsotre rectificació!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
vigilant fletxa igualada
29 d'agost de 2007, 11.56 h

Molt bona notícia i molt completa. A mig i llarg termini els mitjans de comunicació més creïbles i amb més èxit (com les persones) són els que saben rectificar, perquè tots ens equivoquem. Bravo, Directe! Un altre motiu per recomanar-vos!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Carles fletxa Un País Petit
29 d'agost de 2007, 07.58 h

Una mica d'auto-culpa també en podríeu fer. Ja que encara que citàveu a ElDebat, també li donàveu credibilitat a la notícia.

Ja us vaig dir, que la notícia havia d'haver estat el rebombori de la notícia sortida al ElDebat, mai la notícia en sí.

De totes formes, teniu raó que com a mínim vàreu rectificar i els altres com sempre intenten enganyar a la gent.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

EDITORIAL fletxa

Grup Godó i Zeta, treguin les seves brutes mans del meu país

Les seves dues capçaleres han demostrat aquest diumenge la ignomínia d’uns mitjans de comunicació que han treballat i treballen en contra la majoria de la ciutadania del país que diuen defensar.                                                                                                                            ... Llegir-ne més



BLOGS enquestes

El Dietari del Procés El Dietari del Procés
Dies negres
Joan Puig i Cordon Joan Puig i Cordon
Només acataré les lleis de la República Catalana
Joan Lladonet Joan Lladonet
Qui són els que adoctrinen?
Josep Huguet Josep Huguet
LA MARCHA DE LA SAL
Stella Firinu Stella Firinu
De sectarismes i de la inexistència de veritats absolutes
Josep M Gatnau
Rajoy executa un Cop d'Estat
Víctor Gonçal Víctor Gonçal
És el PSOE qui declara la dictadura
El Comunicado - JL Herrera El Comunicado - JL Herrera
DUI o Naufragio
publicitat





publicitat













publicitat











NO-DO - ESTAT D'EXCEPCIÓ fletxa

[4] Votar pot significar presó!



publicitat




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.